معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از برگزاری مسابقه عکاسی «نماهای زشت و زیبای شهر کرج از دیدگاه شهروندان» در دو بخش حرفه‌ای و آماتور خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 21 January 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ احدالله احمدی‌پرگو از برگزاری مسابقه عکاسی «نماهای زشت و زیبای شهر کرج از دیدگاه شهروندان» در دو بخش حرفه‌ای و آماتور خبر داد و گفت: این مسابقه به‌منظور ایجاد زمینه مناسب جهت جلب مشارکت شهروندان در ساماندهی نماهای شهری و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری برگزار می‌شود.

مسابقه عکاسی «نماهای زشت و زیبای شهر کرج» برگزار می‌شود

وی افزود: تمام معماران و عکاسان و شهروندان علاقه‌مند به  عکاسی می‌توانند جهت ثبت نماهای ساختمانی خلاق و زیبا و متناسب  با معماری ایرانی ـ اسلامی و نماهای نامطلوب و نامتعارف  در شهر کرج،  در این رویداد شرکت کنند.

این مسئول بیان کرد: حفظ و تقویت هویت و ویژگی‌های شهر کرج، ثبت و  نمایش نماهای ساختمانی زیبا و خلاق، ثبت زیبایی‌ها و زشتی‌های نمای ساختمان‌ها، معرفی و نمایش نماهای ناهنجار ساختمانی ، تقویت  مشارکت عمومی و مردمی جهت افزایش کیفیت فضاهای شهری و        معماری ایرانی ـ اسلامی و بومی از اهداف برگزاری این مسابقه هستند.

احمدی‌پرگو، از نماهای ساختمانی امروزی زیبا و خلاق متناسب با  ایرانی معماری ـ اسلامی و بومی شهر کرج، بناهای تاریخی زیبا شهر در سطح کرج، طرح‌ها و نقوش معماری ایرانی ـ اسلامی در نمای ساختمان،  نماد و نشانه‌های معماری ایرانی ـ اسلامی استفاده شده در نمای ساختمان به‌ عنوان موضوعات مسابقه نماهای زشت و زیبای شهر کرج از دیدگاه شهروندان یاد کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج افزود: بناهای همساز با اقلیم شهر کرج، زواید بصری و فرم‌ها و شکل‌های ناملموس در نماهای ساختمانی و نماهای ساختمانی نامتعارف و ناهمگون و نورپردازی زیبا یا نامتعارف نمای ساختمان‌ها از دیگر موضوعات جشنواره مذکور هستند.

وی با بیان اینکه ارسال آثار تا تاریخ ۲۰ بهمن از طریق پست الکترونیکی دبیرخانه مسابقه akkasi.nama@karaj.ir امکان‌پذیر است، بیان کرد: هر عکاس می‌تواند از پنج تک عکس یا دو مجموعه عکس (چهار و هفت عددی) از نمای ساختمان‌ها ارسال کند. فرمت عکس‌های ارسالی فقط باید Jpeg باشد که در صورت پذیرش در مرحله نخست، شرکت‌کننده باید فایل اصلی اثر را به دبیرخانه مسابقه ارسال کند.

وی مطرح کرد: عکس‌هایی که دارای امضا، واترمارک، لوگو، پاسپارتو، کلاژ یا هر تغییری باشند قبل از مرحله داوری حذف خواهند شد. پذیرش عکس‌های سیاه و سفید نیز امکان‌پذیر است. دست‌کاری و ویرایش ساختاری در عکس‌ها مجاز نیست و حداکثر سایز ضلع بزرگ عکس‌های ارسالی باید ۱۵۰۰ پیکسل و با حداکثر حجم سه مگابایت باشد.

این مسئول با بیان اینکه آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه ارسال می‌شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد، اظهار کرد: عکس‌ها باید در قالب فایل ارسال شده و مشخصات فردی اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و نشانی پستی نیز ضمیمه آثار ارسالی شود. در صورتی که عکس‌ها به‌صورت مجموعه ارائه می‌شوند و دارای هدف و دیدگاه خاصی هستند، فایل متنی مربوطه (در قالب word) با حداکثر ۳۰۰ کلمه به همراه عکس‌ها ارسال شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج بیان کرد: ارسال عکس به دبیرخانه جشنواره به منزله قبول تمام مقررات مسابقه است و شرکت‌کننده مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر بر عهده وی بوده و از عهده برگزارکننده خارج است. برگزارکننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را در رسانه‌های چاپی، فیلم، تیزر، بروشور، انتشارات مربوط به جشنواره در فضای مجازی و سایر موارد فرهنگی با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد.

وی با بیان اینکه تمام برگزیدگان لوح تقدیر جشنواره را دریافت می‌کنند، افزود: در بخش حرفه‌ای، نفر اول ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم ۱۰ میلیون ریال وجه نقد و در بخش آماتور، نفر اول ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم ۱۰ میلیون ریال و نفر سوم هشت میلیون ریال وجه نقد به‌عنوان جایزه دریافت می‌کند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه مسابقه واقع در کرج، میدان توحید، بلوار بلال، شهرداری مرکزی کرج، طبقه پنجم، اداره سیما و منظر شهری ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار