ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از نبود برنامه‌ای مدون برای حوزه جوانان در استان انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۱۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 22 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،هوشنگ بازوند در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان کرمانشاه که امروز(دوم بهمن) برگزار شد، به تاکیدات مقام معظم رهبری برلزوم توجه به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: این تاکیدات مقام معظم رهبری نشان از آن دارد که در چهل ساله دوم انقلاب وظیفه سنگینی برعهده جوانان است و براین مبنا باید بیشتر برای آنها وقت بگذاریم.

وی تصریح کرد: در همین راستا، تاکنون چندین بار در استان تاکید کرده‌ایم که باید به حوزه جوانان بیشتر بها داده شود، اما متاسفانه هنوز برنامه مدونی برای این حوزه نداریم.

استاندار کرمانشاه جوانان را سرمایه اصلی استان دانست و تاکید کرد: در استان کرمانشاه ظرفیت‌های استفاده نشده زیادی در حوزه‌های مختلف داریم که جوانان را چندان برای استفاده از این ظرفیت‌ها پای کار نیاورده‌ایم.

وی در ادامه خواستار بروزرسانی آمارهای استان در حوزه جوانان شد و گفت: اگر بتوانیم آمارهای دقیقی در حوزه جوانان داشته باشیم، می‌توانیم مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را به خوبی احصاء کرده و برای رفع آن برنامه ریزی کنیم.

بازوند بخش کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های خوب استان برای اشتغالزایی جوانان دانست و افزود: اگر بتوانیم آماری از تعداد جوانان فارغ التحصیل در رشته های کشاورزی داشته باشیم، می‌توانیم علاوه بر اشتغالزایی، از این جوانان متخصص برای رونق حوزه کشاورزی هم استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: معادن فراوان قیرطبیعی، سنگ، مس و... نیز ظرفیت دیگری است که باید برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با معدن در آنها ایجاد اشتغال کنیم.

بازوند گفت: در حوزه IT هم ظرفیت‌های بزرگی داریم که نباید از آن غفلت کنیم. در این حوزه می‌توانیم روی بخش گردشگری استان برنامه‌های زیادی با کمک جوانان فعال در این حوزه اجرا کنیم.

استاندار کرمانشاه بااشاره به وجود شش بازارچه و 371 کیلومتر مرز مشترک استان با کشور عراق، افزود: پنج مرز از این شش مرز در استان تاکنون رسمی شده و با توجه به این ظرفیت باید تعاونی‌های مرزی متشکل از جوانان تشکیل دهیم و به اشتغال آنها کمک کنیم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای واگذاری هزار هکتار زمین در طرح گرمسیری به جوانان قصرشیرینی یاد کرد و گفت: در این طرح به هر جوان بین دو تا سه و نیم هکتار زمین می‌دهیم تا در قالب تعاونی‌هایی روی این زمین ها کار کنند و درآمد داشته باشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: در بررسی‌هایی که از حوادث آبان ماه امسال انجام شد، مشخص شد 60 درصد افرادی که در ناآرامی‌های کرمانشاه حضور داشتند، جوانان با تحصیلات زیر دیپلم بودند که این مسئله نشان می‌دهد باید برای در برنامه‌های اشتغالزایی برای این دسته از جوانان هم فکری کنیم.

وی خواستار ورود اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان برای آموزش جوانان با تحصیلات زیردیپلم در استان شد و گفت: این اداره کل باید دوره‌های آموزشی و کارآموزی برای این جوانان برگزار کند تا با تخصصی که کسب می‌کنند، به سمت بازار کار سوق پیدا کنند.

بازوند در ادامه این نشست در پاسخ به گلایه‌های رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه نسبت به بی‌توجهی صداوسیمای استان به ظرفیت‌های این انجمن، گفت: متاسفانه گاها می‌بینیم در شبکه‌های سراسری بارها برنامه‌هایی را پخش می‌کنند که شبکه زاگرس کرمانشاه به بهانه‌های مختلف از پخش آن امتناع می‌کند. مگر می‌شود برنامه‌ای در رسانه ملی مجوز پخش داشته باشد، اما در شبکه زاگرس پخش آن ممنوع باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: این رویکرد صداوسیمای کرمانشاه با سیاست ایجاد نشاط و امیدواری برای جوانان سازگاری ندارد.

وی اضافه کرد: از مسئولین صداوسیمای کرمانشاه می‌خواهیم در توسعه استان نقش خود را ایفا کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار