مدیر دفتررودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خبرداد:
مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از رفع تصرف و تخریب پل ها و موانع عبور سیلاب 25 ساله در محدوده رودخانه شاندیز خبرداد.
کد خبر: ۸۱۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 23 January 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد رضا صادقی فرد با اشاره به اینکه مطالعات ساماندهی رودخانه شاندیز توسط مشاور ذی صالح شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی انجام شده است، اظهارکرد: جاری شدن سیلاب ها در بهار سال جاری و وجود پل ها و موانع مزاحم در مسیر رودخانه مذکور باعث شد این شرکت بنا به ضرورت تصمیم به شناسایی موانع و نقاط حادثه خیزمسیر رودخانه مذکور در طول25 کیلومتر نمایید.

وی افزود: بر اساس این مطالعه پل های مزاحم شناسایی و بر اساس سیلاب با دوره بازگشت 25 ساله، اخطاریه های لازم صادر گردید. ضمنا آگهی و اعلام  عمومی، لزوم بازگشایی مسیر و رفع تصرف به حال سابق نیز در منطقه انجام شد .

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس عملیات اجرایی رفع تصرف با هماهنگی و همکاری ارگانهای قانونی ذیربط صورت پذیرفت. 

صادقی فرد بیان کرد: 127 دستگاه پل از کل 448 پل موجود در محدوده مطالعه شده حد فاصل چشمه قلقلی در زشک تا پل بهارستان در شاندیز که با سیلاب مذکور خطرآفرین، مشکل ساز و غیرفنی تشخیص داده شده اند مورد بازدید و بررسی نهایی قرار گرفته اند. بر این اساس برخی از پلهای مزبور تخریب و برخی نیز با توجه به شرایط منطقه لایروبی و ایمن سازی شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار