رییس نهاد رهبری دانشگاه های خراسان رضوی:
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تأکید بر اینکه ازدواج بدون آموزش و آگاهی، آفت زا است، ازدواج های دانشجویی را الگوی خوبی از ازدواج آگاهانه و پایدار دانست و تعمیم آن به سایر اقشار را خواستار شد.
کد خبر: ۸۱۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 24 January 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، حجت الاسلام والمسلمین احمد ترابی، رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی، برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی را مایه قوت قلب و جرأت یافتن جوانان برای تشکیل زندگی دانست و با اشاره به نقش پویا و اثربخش آموزش ها و آگاه سازی های زوجین در این طرح گفت:  در قالب این آموزش ها شناخت زوجین نسبت به عواطف، نیازها و خواست یکدیگر افزایش و اختلافاتشان کاهش می یابد.

رییس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های استان اضافه کرد: بررسی های انجام شده و آمار استعلامی از ثبت اسناد و ثبت احوال، نشان می دهد که تعداد طلاق و آمار اختلاف همسران در میان زوج های دانشجو بسیار کم است .

ازدواج بدون آموزش و آگاهی، آفت زا است

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تأکید بر اینکه ازدواج بدون آموزش و آگاهی، آفت زا است، تشریح کرد: مهمترین رسالت جامعه، آموزش سبک زندگی درست و با برنامه و نیز افزایش عمیق شناخت همسران از یکدیگر است که همواره باید مورد توجه باشد.

آموزش های ازدواج دانشجویی به سایر اقشار تعمیم داده شود 

وی یادآور شد: مدیران دستگاه های مرتبط نیز با اطلاعی که نسبت به این روش ازدواج و اهمیت ارائه آموزش ها به زوجین دارند، باید نسبت به تعمیم دادن این مهم به جوانان سایر اقشار جامعه اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه ما نیز در مشهد حدود سه سال است که این مهم را دنبال کرده و درصدد همگانی شدن آموزش های ازدواج هستیم، افزود: در حال حاضر ارائه این آموزش ها رسمی و قانونی شده و حدود 30 تا 40 درصد اقشار غیر دانشجو را در این آموزش ها وارد کرده ایم.

وی با اشاره به باب شدن برخی ازدواج های غربی، آن ها را غذای ناسالم پیش روی جوانان توصیف و با اشاره به آفت های بسیار روابط ناسالم خاطرنشان کرد: در روابط موقت، طرفین حاضر به فرزندآوری هم نمی شوند؛ آفت های اینگونه ارتباطات برای جامعه بسیار است و نشاط اجتماعی جوانان نیز آسیب می بیند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه بعضی جوانان فکر می کنند در ازدواج های موقت مسوولیت کمتری دارند، تصریح کرد: اتفاقا مسئولیت این نوع روابط و نداشتن همسر دائم بسیار است و افسردگی ها و ناکامی های بسیاری به دنبال دارد. 

جوانان از زمان تحصیل باید آماده ورود به بازار کار شوند

رییس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی با بیان اینکه ازدواج سالم تضمین کننده سلامت روحی جامعه است، افزود: طبیعی است در این زمینه مسئولان نیز باید به فکر جوانان باشند. ما می توانیم کاری کنیم که جوانان در دوره تحصیل درآمد داشته باشند و تمرین کارکردن و وارد بازار کار شدن را از سنین محصلی به آنان بدهیم.

به جای انباشت ثروت برای جوانان سرمایه گذاری کنیم

وی در پایان خطاب به مسئولان خواستار توجه ویژه به امر ازدواج جوانان شد و از قشر برخوردار جامعه خواست به جای انباشت سرمایه های خود، آن ها را برای خدمات اجتماعی و اشتغالزایی جوانان سرمایه گذاری کنند.

بر پایه این گزارش، زوج های دانشجوی واجد شرایط می توانند تا 15بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی ezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یا امور فرهنگی دانشگاه ها برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار