معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست در این روزهای سرد و برفی از دانه پاشی دستی برای پرندگان وحشی خودداری کنند.
کد خبر: ۸۱۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 25 January 2020

به گزازش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،آذر ولی‌زاده ، با اشاره به برودت هوا و بارش برف طی روزهای اخیر، گفت: شدت بارش به حدی نبوده که وضعیت زیستگاه‌های ما بحرانی شود و نیازی به دانه‌پاشی برای پرندگان و تغذیه دستی برای حیات وحش داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این وجود پاسگاه‌های محیط بانی ما در آماده‌باش هستند تا اگر نیاز شد و پوشش برف زیاد بود، تغذیه دستی را با شیوه مناسب برای حیات وحش انجام دهند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست در این شرایط اصلا به صورت خودسرانه برای پرندگان دانه پاشی نکنند و افزود: حیات وحش و پرندگان بجز در شرایط خیلی حاد و بحرانی می‌دانند چطور غذای مورد نیاز خود را تامین کنند و اگر مردم مدام برای آنها تغذیه دستی انجام دهند، آنها را به اهلی شدن نزدیک می‌کنند.

ولی‌زاده همچنین با اشاره به احتمال نزدیک شدن برخی گونه‌های جانوری به زیستگاه‌های انسان خصوصا در روزهای سرد و برای جست و جوی غذا، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم به هیچ عنوان به این حیوانات آسیب نزنند و در صورت مشاهده با تفلن 1540 محیط زیست تماس بگیرند تا نسبت به زنده‌گیری آنها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تخریبی که در محیط زیست و جنگل‌ها ایجاد کرده ایم و همچنین نزدیک شدن زیستگاه انسان به محیط زیست، گاهی برخی از گونه‌ها به منازل مسکونی نزدیک می‌شوند که باید از آسیب به آنها خودداری شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه معمولا گونه‌هایی از جمله گرگ، شغال، روباه و در برخی مناطق خرس ممکن است به مناطق مسکونی نزدیک شوند، گفت: احتمال نزدیک شدن حیوانات به روستاها بیشتر است و در شهرها موارد کمتری را داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار