استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر توسعه مناسبات و همکاری‌های علمی استان با دانشگاه‌‎های ترکیه، گفت: گسترش همکاری‌های علمی زمینه‌ساز توسعه روابط در سایر زمینه‌ها به‌ویژه روابط اقتصادی و تجاری است.
کد خبر: ۸۱۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ 25 January 2020
به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس با وی، با اشاره به ارتباطات و علایق دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی، گفت: ترکیه از جمله کشورهای دوست و برادر ایران است و روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف همواره رو به گسترش بوده است.

وی، بر ضرورت توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی ایران و ترکیه تأکید کرد و گفت: توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی، بدون درنظرگرفتن مناسبات علمی، امکان پذیر نیست و باید بیش از پیش به این موضوع توجه کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: هرچند تحریم‌های اقتصادی، موضوع تبادل دانشجو با کشورهای همسایه را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است؛ اما باید با عزم جدی نسبت به بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های علمی و همکاری‌های مشترک دانشگاهی اقدام کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی به فعالیت تعدادی از شرکت‌های ترکیه‌ای در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز اشاره کرد و گفت: روسای جمهور ایران و ترکیه نسبت به توسعه هرچه بیشتر تعاملات دوجانبه باور عمیق دارند و انتظار داریم با افزایش رفت‌وآمد هیات‌های تجاری و بازرگانی، شاهد ارتباطات درخشان‌تری بین دو کشور باشیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان از گذشته های دور به عنوان قطب صنعتی و معدنی ایران محسوب می‌شود، افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند و این استان می‌تواند محور تعاملات اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای دیگر باشد.

رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌های تبریز، گفت: هیچ محدودیتی برای گسترش ارتباطات خود با جمهوری اسلامی ایران و بخصوص آذربایجان شرقی نداریم.

عالم ییلدیز افزود: دانشگاه جمهوریت سیواس، نهمین دانشگاه قدیمی ترکیه است که 53 هزار دانشجو، 18 دانشکده، چهار مرکز پژوهشی، دو هزار استاد و سه هزار کارمند دارد.
 
وی با اشاره به توانمندی‌های علمی و دانشگاهی استان آذربایجان شرقی، خواستار گسترش ارتباطات فرهنگی و علمی با این استان در زمینه‌هایی چون ایجاد دانشگاه‌های مشترک و تبادل دانشجو شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار