معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان عنوان کرد:
معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان از تولد نوزادان سه‌قلو در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی خوزستان خبرداد و گفت: سالانه بیش از ۲۰۰۰ زوج به مرکز تحقیقات و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 26 January 2020

محمدمهدی آقاکوچک اظهار کرد: یک مادر پس از ۱۲ سال انتظار، با دو ماه درمان در مرکز تحقیقات و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان، در نخستین زایمان خود، سه قلو شامل دو دختر و یک پسر را به دنیا آورد.

وی درباره روش درمان در این بارداری، گفت: روش درمان این زوج از طریق تزریق اسپرم در فضای سیتوپلاسمی تخمک (میکرواینجکشن) بوده است.

آقاکوچک افزود: این زوج توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان خوزستان به جهاددانشگاهی معرفی شده بود و در قالب طرح حمایتی زوج‌های نابارور، تحت درمان موفقیت‌آمیز قرار گرفتند.

معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان بیان کرد: سالانه بیش از ۲۰۰۰ زوج به مرکز تحقیقات و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان مراجعه می‌کنند که موفقیت درمان این زوج‌ها، حدودا برابر با مجموعه رویان است.

آقاکوچک با بیان اینکه مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان همه خدمات ناباروری رایج را ارائه می‌دهد، گفت: برخی از خدمات ارائه شده در این مرکز «لقاح داخل رحمی»، «لقاح خارج رحمی»، «بانک اسپرم»، «بانک تخمک» و «غربالگری بیماری‌های ژنتیک قبل از لانه‌گزینی» هستند.

وی عنوان کرد: همچنین «تصویربرداری با سرعت بالا از ابتدای لقاح جهت بررسی تخصصی جنین قبل از انتقال»، آخرین متد درمان ناباوری است که از ماه گذشته در این مرکز راه‌اندازی شده است. جهاددانشگاهی تنها ارائه‌کننده این خدمت در استان خوزستان است.

معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان در پایان تاکید کرد: زوج‌های ناباروری که در استان خوزستان هستند، نیازی ندارند برای درمان به خارج از استان مراجعه کنند و جهاددانشگاهی افتخار دارد سالانه میزبان جمع قابل توجهی از زوج‌های نابارور استان‌های همجوار و کشور عراق باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار