کارگردان تئاتر شب قاصدک از اجرای این نمایش از ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه در سالن تئاتر خورشید مشهد خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 26 January 2020

به گزارش تابناک رضوی، حمیدرضا جندقی در این خصوص اظهار کرد: تئاتر شب قاصدک به نویسندگی ابوالفضل حسینی با موضوع زنی تنها به نام قاصدک بوده که بازمانده یک زلزله بوده تولید شده، قاصدک به همراه برادرش زندگی می‌کند و دو هنرمند دیگر ایفاگر نقش‌های تکمیلی و دوپهلو هستند.

وی افزود: بازیگران این کار هنری از چهره‌های شناخته‌شده ملی و استانی عرصه تئاتر بوده و در تئاتر شب قاصدک مهران مطیع، میعاد شیخی، سیده‌زهرا حسینی و مهسا منتظری به ایفای نقش می‌پردازند؛ حضور نیروهای جوان و با استعداد در کنار نیروهای باتجربه از جمله نکات بارز این اثر هنری است.

کارگردان تئاتر شب قاصدک با بیان اینکه تمرین‌های هنرمندان این اثر اجتماعی مدت ۳ ماه قبل آغاز شده است، گفت: در آثار تولیدی‌ای که داشتم به موضوعات اجتماعی پرداختم و در تئاتر شب قاصدک به اقشار تنها و دردمند جامعه پرداخته شده که به تنهایی به دنیای خشن اطراف خودشان مبارزه می‌کنند.

جندقی تصریح کرد: این اثر هنری از ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه در سالن تئاتر خورشید مشهد بوده و مدت زمان اجرای آن ۶۰ دقیقه بوده و ساعت اجرا هم از ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ است.

وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات فعالان حوزه تئاتر در سنگ‌اندازی مسئولان بوده و به‌جای آنکه اهالی هنر تئاتر را در مسیر رفع یک مشکل یاری کنند، مانع بر سر راه آنان می‌گذارند.

کارگردان تئاتر شب قاصدک خطاب به خبرنگاران، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم یاری‌گر کلیه هنرمندان از جمله عوامل تئاتر شب قاصدک باشند تا به‌خوبی دیده شوند و بتوانند به شکل ممکن با زبان هنر با مردم سخن بگویند و به‌گونه‌ای قلم بزنند که فضای قهرگونه فعلی عرصه تئاتر تغییر کرده و به‌فضای دوستی و مهربانی تبدیل شود.

در این نشست، رسول مجردکاهانی، تهیه‌کننده تئاتر شب قاصدک، اظهار داشت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های در بحث سالن‌های تئاتر بوده و از مسئولان ارشاد، شهرداری و دیگر مجموعه‌های مرتبط درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم، گرچه مسئولان آستان قدس رضوی و حوزه هنری وعده‌هایی دادند، اما تنها در حد کلنگ‌زنی بوده و اتفاق دیگری نیفتاده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات جامعه هنری پروسه طولانی‌مدت نامه‌نگاری‌ها بوده زمان‌های زیادی جهت گرفتن یک امضا صرف می‌شود و در شرایط فعلی به جرات می‌توانیم بگوییم که تئاتر درآمد ندارد و هنرمندان به عشق مردم به ایفای نقش می‌پردازند.

تهیه‌کننده تئاتر شب قاصدک ضمن انتقاد از بی‌مهری مسئولان به عوامل این اثر هنری، گفت: گروه پویا از گروه‌های توانمند هنری استان و کشور است و همه‌ساله کارهای برجسته‌ای ارائه داده، اما مدت ۷ سالی است که با بی‌مهری‌های مسئولان مواجه شده است.

مجردکاهانی خاطرنشان کرد: تئاتر قاصدک به جز مشهد در برخی شهرهای استان همچون نیشابور، فریمان و سبزوار و مراکز استان‌های تهران و گلستان اجرا خواهد شد که زمان و مکان این اجراها متعاقباً اعلام خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست، سیده‌زهرا حسینی، بازیگر نقش اول تئاتر شب قاصدک، گفت: من بازیگر نقش اول این کار هنری هستم و در آن به مشکلات ریشه‌ای زنان که متاسفانه با آن عادی برخورد می‌شود پرداختم، متاسفانه عادی جلوه‌دادن موجب تشدید مشکلات شده و می‌خواهیم که تلنگر لازم را در مسئولان ایجاد کنیم.

در ادامه این نشست، مهسا منتظری، بازیگر دیگر تئاتر شب قاصدک، بیان کرد: من ایفاکننده نقش سحر هستم، شخصیتی که غیرقابل درک بوده و سختی‌هایی که در زندگی با آن مواجه شده نه تنها بروز نداده، بلکه در مسیر رشد و بالندگی اطرافیان تلاش می‌کند.

همچنین میعاد شیخی، دیگر بازیگر تئاتر شب قاصدک، گفت: هنر یعنی ریاضت و به نظر من هنرمند کسی است که با عشق و علاقه همه‌چیز خود را در مسیر شادی مردم صرف می‌کند؛ من ایفاکننده نقش صادق در تئاتر شب قاصدک هستم، شخصیتی که از نداری می‌میرد، آن هم در شرایطی صادق‌های دیگر که انتظار یاری‌گر از آنان است در سکوت مطلق قرار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار