رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بیش از سه هزار برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد، گفت: ۴۱ برنامه شاخص در دهه فجر به مناسبت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب برگزار خواهد شد که اولین برنامه، برگزاری همایش تجدید بیعت امت با ولایت روز شنبه 12 بهمن در مصلای اعظم امام خمینی(ره) است.
کد خبر: ۸۱۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 31 January 2020

حجت‌الاسلام رسول برگی، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه فجر، اظهار کرد: امسال دهه فجر اهمیت زیادی دارد، چراکه علاوه بر تهدیدات دشمنان طی 40 سال اخیر، چهلم شهادت مظلومانه سردار سلیمانی، با این ایام مقارن شده است.

وی در تشریح برنامه‌های دهه فجر گفت: دیدار و تجدید بیعت با ولایت، دیدار مردم و مسئولین شهرستان‌های استان با امام جمعه و تجدید بیعت با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در 20 شهرستان و 15 شهر و بخش، نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان همزمان با لحظه ورود حضرت امام(ره) در ساعت ۹.۳۳ ، رژه موتورسواری از فرودگاه تا گلزار وادی رحمت و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون آزاد در دانشگاه‌های استان از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه مراسم‌های دهه فجر به ۱۰ روز اکتفا نشده است بلکه تا قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت، گفت: برپایی میز خدمت در مساجد و مصلی امام خمینی(ره)، ارائه تخفیف برای متقاضیان پروانه‌های کسب، برگزاری همایش زنان در انقلاب و همایش تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای مراسم گلبانگ تکبیر و نور افشانی در شب بیست و دوم بهمن ماه، ویزیت رایگان در مناظق محروم استان، برگزاری مراسم آیین ختم قرآن برای سردار سپهبد شهید سلیمانی، ارائه دستاوردهای ۴۱ ساله انقلاب از طریق رسانه‌ها، برگزاری میزگرد، پخش مستند، سرود، افتتاح پروژه‌های عمرانی توسط نهادها و... از سایر برنامه‌های دهه فجر است.

وی به برپایی یادواره‌های شهدا در سطح شهر اشاره کرد و افزود: همایش‌ها و مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن، شبی با قرآن وختم قرآن، دیدار با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و برگزاری یادواره های مختلف شهدا نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

 وی افزود: با توجه به این‌که همشهریان ارامنه امسال جشن‌های سال نو میلادی خود را به خاطر شهادت سردار سلیمانی لغو کردند، به احترم این اقدام، ابتدا مزار مطهر شهدای ارامنه غبارروبی و عطرافشانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام برگی با تاکید بر این‌که همه‌ مدیون رشادت‌های سردار سلیمانی هستیم افزود: از موکب‌ها استان می‌خواهیم تا در سطح شهر و مسیر راهپیمایی، موکب‌هایی را به یاد سردار سلیمانی و در روز اربیعن این شهید ولایت راه‌اندازی کنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت راهپیمایی پرشور و حماسی مردم در 22 بهمن، افزود: سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن تبریز، سردار محسن رضایی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار