اجتماع عزا و کنار هم قرارگرفتن سوگواران و مراسم بزرگ برگزار کردن باید ترنم وحدت باشد و مبادا آنکه از آن بوی تفرقه برخیزد!
کد خبر: ۸۱۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 01 February 2020

تابناک رضوی: امسال همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا در مشهد چند اجتماع عزاداری داشتیم!؟ بطوریکه علاوه بر اجتماع اصلی سوگواران پرشور و پرشمار فاطمی در میدان شهدا گروهی دیگر از جوانان هیئتی هم در میدان پانزده خرداد بر سر و سینه‌زنان برای عرض تسلیت به امام هشتم به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

مشابه این دو اجتماع عزاداران فاطمی را در بلوار شاهنامه شهر نیز با مشارکت شهرداری شاهد بودیم!!!

این سه اجتماع بیشتر جنبه رسانه‌ای داشت وگرنه چه بسا که باز هم اجتماع‌های اینگونه داشتیم و بیخبریم!

براستی آیا هدف از این اجتماع‌ و جمع و جمعیت‌های دینی جز تعظیم شعائر مذهبی بوده است؟!

آیا می‌توان به سادگی منکر نیت خالص اجتماع‌کنندگان و عزاداران مخلص و سوگوار ام‌ابیها(علیهاسلام) در نقاط مختلف بود و نپیوستن‌شان به اجتماع اصلی و رسمی ما را مجزا بودنشان از دایره مذهب و نظام تعبیر کرد!

باور کنیم راهش تکفیر و طرد و نفی دیگران با زدن برچسب‌هایی مانند غیرانقلابی و ضد ولایت فقیه نیست!

به‌خصوص اینکه شعارهای واحد و حضور واعظان ولایی و مداحان انقلابی در این همایش‌های مشابه نیز نشانگر وجود مشترکات بسیار در مبانی و سوز دل واحد است که در صورت درک و وجود نشست‌های هماهنگی بیشتر به وحدت رویه نیز منجر می‌شود ان‌شاالله.

شورای هیئات مذهبی مشهد که متولی اجتماع اصلی در میدان شهدا و باحضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد است می‌توانست و می‌تواند با برنامه‌ریزی بهتر و سعه صدر بیشتر به انسجام حداکثری این هیئت‌ها کمک کند و از مشارکت همه هیئات بهره بگیرد.

اندکی میدان دادن به دیگر دغدغه‌مندان مذهبی و بهره بردن از آراء و نظرهای آنان جای دوری نمی‌رود که نزدیکترشان می‌کند.

باید پذیرفت که دل‌ها نزدیک هستند و قلب همه عاشقان در فاطمیه در سوگ بی‌بی دوعالم  شعله می‌کشد و سزاست تا آیین‌های فاطمی هم نمود و نمادی از این همدلی خداپسندانه و دشمن‌شکن، باشد.

جوانان عزادار و هیئتی‌های فاطمی نیز در این میان باید مراقب باشند که خواسته یا ناخواسته در میدان بدخواهان و معاندان واقع نشوند و عَلَم‌ متفاوت برداشتن‌شان، نمایش اختلاف در عمل برداشت نشود که نیست ان‌شاالله

محور وحدت در هر مسجد امام جماعت و در هر شهر امام جمعه آن است و اگر سخت است اجرای مراسم واحد در پایتخت معنوی کشور لااقل می‌توان برای برگزاری دو یا چند آیین معنوی و اجتماع عزا در چند مسیر منتهی به حرم امام رضا برنامه‌ریزی کرد و در خاتمه نیز رودهای خروشان سوگواران، تحت کسایی واحد در صحن جامع رضوی دریایی از شور و شعور و شکوه مذهبی را به منصه ظهور برسانند و نشان بدهند که ولو با عَلَم غیرهمسان در عمل پیرو حضرت صدیقه طاهره‌ای هستند که حیات و هستی پربرکتش فدای ولایت شد.

مجتبی محمودی مهماندوست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار