معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه هسته اصلی سامانه بارشی از استان خارج شده، گفت: از امشب(شنبه) روند کاهشی دما را خواهیم داشت و دمای اکثر نواحی استان زیر صفر می‌رود.
کد خبر: ۸۱۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 01 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند ، با اشاره به سامانه بارشی که از شب گذشته جو استان را تحت تاثیر قرار داد، اظهار کرد: این موج باعث بارش برف و باران در اکثر نواحی استان شد، بگونه‌ای که میانگین بارش آن برای سطح استان حدود 5.1 میلی‌متر بود.

وی بیشترین بارش این سامانه را مربوط به ثلاث باباجانی با 17.2 میلی‌متر و جوانرود به میزان 15.7 میل‌متر اعلام کرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره ارتفاع برف در نواحی مختلف استان نیز اظهار کرد: بیشترین بارشی که از ایستگاه‌ها به ما گزارش شده از پاوه و به میزان 10 سانتی‌متر بوده است.

زورآوند با بیان اینکه میزان بارش برف در ایستگاه شهر کرمانشاه نیز چهار سانتی‌متر بوده، افزود: البته ارتفاع در داخل شهر احتمالا بیشتر از ایستگاه است.

وی با بیان اینکه هسته اصلی بارشی این سامانه از استان خارج شده و دیگر بارش قابل توجهی نخواهیم داشت، تاکید کرد: احتمال رشد ابر محلی و بارش‌های رگباری پراکنده وجود دارد.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به روند کاهشی دما که از امشب آغاز می شود و صبح فردا و پس‌فردا نمود بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: این کاهش دما محسوس خواهد بود و دما برخی مناطق به پنج تا شش درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد و پس از آن دوباره شاهد افزایش تدریجی دما خواهیم بود.

به گفته زورآوند، با عبور این موج تا پایان هفته پدیده جوی قابل توجهی در سطح استان نداریم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار