رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه به کوهنوردان توصیه کرد، تا ۷۲ ساعت پس از بارش برف از رفتن به کوه خودداری کنند.
کد خبر: ۸۱۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 01 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ثریا شهبازی  با اشاره به بارش سنگین برف در اکثر مناطق استان، اظهار کرد: خطر وقوع بهمن در کوه‌های استان با این بارش برف تا چندین برابر افزایش یافته، برای همین به کوهنوردان توصیه می‌کنیم تا 72 ساعت پس از بارش‌ها به کوه نروند.

وی تصریح کرد: پس از گذشت این مدت زمان هم تنها با رصد آخرین شرایط آب و هوایی از طریق اطلاعیه‌های هواشناسی و همراه با تجهیزات کامل زمستانی امکان کوهنوردی وجود دارد.

رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه بابیان اینکه در حال حاضر اکثر کوه‌های کرمانشاه از جمله کوهستان شاهو، پرآو، امروله و ... خطر سقوط بهمن دارند، تاکید کرد: کوهنوردانی که در روزهای آینده قصد رفتن به کوه دارند، باید لباس گرم، عینک، کلاه و کفش مناسب و دیگر تجهیزات ضروری زمستانی به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: کوهنوردان حین صعود به کوه باید از شیب‌های 30 تا 45 درجه مستعد بهمن و از گذرگاه‌هایی که واقع در مجراها و دره‌های باریک هستند، دوری کنند.

شهبازی بابیان اینکه کوهنوردان بهتر است هنگام صعود به کوه لباس‌هایی با رنگ‌های روشن مانند قرمز، زرد و نارنجی بپوشند، اعلام کرد: همچنین از ایجاد هرگونه سرو صدا در کوه‌هایی که مستعد بهمن هستند باید پرهیز کرد.

وی یادآورشد: از کوهنوردان می‌‍خواهیم پیش از آنکه در شرایط پس از بارش برف به کوه صعود کنند، حتما اقدامات امداد و نجات در برف و کمک‌های اولیه را یاد بگیرند و شماره تلفن‌های ضروری نیز به همراه داشته باشند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار