معاون عمرانی استاندار اصفهان از پیگیری اختصاص 60 لیتر سهمیه بنزین ویژه مسافرت نوروزی از وزارت کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 01 February 2020

حجت‌اله غلامی در ستاد اجرایی نوروز ۹۹ استان اظهار کرد: برنامه‌های گسترده‌ای برای دهه فجر در نظر گرفتیم و پروژه‌های قابل افتتاح، قابل توجه است،  هزار و ۸۶۰ پروژه افتتاح خواهد شد که بخشی از آن پروژه‌های گردشگری است؛ همچنین پروژه‌های خوبی هم در این ایام کلنگ‌زنی خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: با توجه به این که استان ویژه‌ای هستیم و گردشگری اولویت اول ماست باید به دو بازه نوروز و تابستان در راستای رونق اقتصادی استان توجه داشته باشیم.

وی افزود: تجربه خوبی در این راستا داریم و آن هم این که پیش از آغاز سفرها برنامه‌ریزی می‌کنیم تا فرصت بیشتری داشته باشیم؛ اصفهان در مسیر عبوری است ولی نباید صرفا یک مسیر عبوری باشیم و باید ماندگاری مسافر را در شهر و استان داشته باشیم که در همین راستا سال گذشته تا ۳ روز ماندگاری داشتیم و باید این زمان را بیشتر کنیم.

غلامی ادامه داد: همچنین باید مسافران را در سطح استان پراکنده کنیم که این اقدام سال گذشته انجام شد ولی امسال باید بیشتر به سمت آن حرکت کنیم تا مسافران در سطح استان پراکنده و توزیع شوند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان افزود: در این راستا باید بسته‌ای از پروژه‌های خاص را برای شهرستان‌ها داشته باشیم و قرار ما این بوده اگر مسافری به یک شهرستان رفت برنامه یکی دو روزه در آنجا داشته باشد؛ این توزیع سفرها می‌تواند استان را بهتر معرفی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بحث ایمنی سفرها سومین موضوع است و باید طوری اقدام کنیم تا خاطرات تلخی در خاطر مردم نگذاریم؛ در همین راستا در جلسه با وزیر به ۱۴ مصوبه برای ایمن‌سازی سفرها رسیده‌ایم که فرصت یک ماهه داریم تا این موارد را در نظر داشته باشیم.

غلامی مطرح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی ضرورت ایجاد شادی و نشاط در جامعه دو چندان می‌شود و در این راستا باید هم سفرها انجام شود و هم هزینه‌های مسافران کاهش پیدا کند؛ بزرگترین هزینه مسافران هزینه اقامت است و اگر بتوانیم در این زمینه کمک کنیم، می‌توانیم مسافران بیشتری را داشته باشیم، باید کاری کنیم اسکان برای مسافران سخت نگذرد و هزینه بالایی نداشته باشد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: باید برنامه‌ها و رویدادهای ویژه نوروز  و نوروزگاه را باید به صورت ویژه در ۲۴ شهرستان داشته باشیم که این موارد می‌تواند در رونق بخشی موثر باشد؛ همچنین برگزاری جشنواره‌های نیز می‌تواند در ایام بسیار مهم و راهگشا باشد.

وی به موضوع گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی با وزارت کشور هستیم تا سهمیه‌ای ویژه مالکان خودرو به عنوان مثال ۶۰ لیتر برای سفرهای نوروزی اختصاص یابد تا شاهد رشد گردشگری در کشور باشیم.

غلامی عنوان کرد: صدا و سیما می‌تواند در معرفی جاذبه‌های استان و ... به صورت ویژه و خاص حضور پیدا کند و نقش موثری ایفا کند؛ همچنین شیوه برخورد در پایانه‌های مسافری بسیار مهم است و با توجه به گرانی بنزین، استفاده از این خدمات بیشتر نیز خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه مجتمع‌‌های خدماتی بین راهی در اتوبان اصفهان - کاشان وضعیت خوبی ندارند، گفت: باید آمار مسافرانی که در اقامتگاه‌های دولتی مستقر می‌شوند نیز احصا شود زیرا عده‌ای از مسافران در اقامتگاه‌های دولتی ویژه ادارات و ارگان‌ها مستقر می‌شوند که آماری از آ‌ن‌ها نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار