معاون عمرانی استانداری خوزستان خبر داد:
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۱۴۳ نفر در تصادفات درون‌شهری در خوزستان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: اهواز بیشترین تعداد موارد تلفات رانندگی درون‌شهری در سال جاری را داشته است.
کد خبر: ۸۱۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 15 February 2020

فاضل عبیات اظهار کرد: طبق گزارش پلیس راهور، تعداد تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته در آبادان، امیدیه، ایذه، ماهشهر و اهواز افزایش یافته است.

وی افزود: در ۹ ماهه سال جاری در خوزستان ۱۴۳ نفر در تصادفات درون‌شهری کشته شده‌اند اما در مدت مشابه سال گذشته ۹۶ کشته در این تصادفات گزارش شده است.

عبیات با بیان اینکه اهواز بیشترین تعداد موارد تلفات رانندگی در سال جاری را داشته است، تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال، ۷۷ مورد فوتی بر اثر تصادفات درون‌شهری در اهواز گزارش شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته در اهواز ۵۲ مورد فوتی بر اثر تصادفات درون‌شهری داشته‌ایم.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به شناسایی نقاط حادثه‌خیز در شهرها توسط پلیس راهور خوزستان بیان کرد: در مجموع بیشترین تعداد تصادفات در اهواز در سه تا پنج نقطه رخ داده اما تمرکز تصادفات در اهواز در بلوار آیت‌الله مدرس و بلوار ملاشیه (شهید هاشمی) بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز تصریح کرد: برنامه زمان‌بندی با تعیین اولویت اجرا برای رفع نقاط حادثه‌خیز با هماهنگی پلیس راهور توسط شهرداری‌های شهرستان‌هایی که مشکل بیشتری داشته‌اند، تهیه شده است. در این زمینه راهبردهایی از قبیل اصلاح هندسی، نصب دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت، ایمن‌سازی و آرام‌سازی محورها، ارتقای روشنایی معابر، در مواردی در نظر گرفتن پارکینگ برای توقف خودروهای سنگین، جداسازی باندهای رفت و برگشت در تقاطع‌های غیرهمسطح، نصب علائم ترافیکی و کانالیزه کردن محل عبور عابر پیاده و تعریض برخی معابر در نظر گرفته شده است.

عبیات افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تردد شهروندان، عملیات اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز باید تا پایان سال انجام شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در خصوص اهواز نیز کمیته ویژه‌ای با عضویت مدیرکل دفتر فنی استانداری، پلیس راهور و شهرداری اهواز تشکیل شده و گزارش‌های پلیس راهور و تصادفات به تفکیک در محل وقوع تصادفات، ارزیابی و راهکارهای مناسب در حال جمع‌بندی است. مهم‌ترین راهکارها، هوشمندسازی، نصب دوربین‌های پلاک‌خوان، اصلاح هندسی، آرام‌سازی و جداسازی مسیر رفت و برگشت بوده که این اقدامات توسط شهرداری اهواز باید به فوریت انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار