مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: رسانه استانی تلاش می کند تحت الشعاع انتخابات مجلس قرار نگیرد و اصل بی طرفی همواره مورد تاکید رئیس صداو سیما و امور استان ها بوده است.
کد خبر: ۸۱۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 03 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، محسن نصر پور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع برنامه های دهه فجر و انتخابات  با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: انتخابات  یازدهم که اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است  با توجه به شرایط کلی کشور، حساس و سرنوشت ساز است.انتخابات جشنواره مهم ملی و دموکراسی است و مردم باید از ارائه نظرشان لذت ببرند.

 

وی افزود: مهم ترین محورهای اصلی و جهت گیری های محتوایی صدا و سیما در استان، پاسداشت مولفه های تداوم و پیشرفت انقلاب اسلامی و تعلق انقلاب به همه مردم و ایجاد شور و نشاط مردمی و باز نمایی جمهوری اسلامی ایران  در اوج  قله اقتدار و امنیت  ، نشان دادن چشم انداز روشن و امید بخش در برنامه های صدا و سیما  است.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: بیان شکوه و عظمت راهپیمایی ۲۲بهمن وتشویق و همراهی مردم،  تعهد وعلاقه مندی مردم به نظام و نشاط مردمی در همه عرصها از اهم فعالیت های صدا و سیما در این ایام است.

 

نصر پور یادآور شد: دستاوردهای انقلاب اسلامی شامل:دستاوردهای ظاهری و خدماتی انقلاب مانند آب ، برق ، گاز ،بهداشت و درمان  و  دستاوردهای معنوی و محتوایی است .

 

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب در بخش محتوایی معنوی، اثرات بیشتر و بهتری در جامعه  دارد که یکی از این  دستاوردها، استقلال است.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: برجستگی جمهوری  اسلامی ایران، استقلال است و این موضوع باید به خوبی در صدا و سیمای خراسان رضوی ترسیم شود. تاکید بر اهمیت استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران باید با همت همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی انجام شود.

 

نصر پور افزود: استقلال انقلاب اسلامی یعنی هیچ حادثه ای نیست مگر اینکه نظر  انقلاب اسلامی گرفته شود.

 

وی گفت: به اهالی رسانه  توصیه می شود به طور مستقیم و غیر مستقیم  به موضوع  استقلال بپردازند. استقلال و اقتدار ناشی از مشروعیتی است که مردم در کنار رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و در مقطع فعلی مقام معظم رهبری و مکتب اسلام به آن می دهند.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: دستاوردهای خدماتی و ظاهری نظام اسلامی  مانند عمران، آبادانی و پیشرفت  از اعتبار نظام اسلامی است که این اقدامات  به طور گسترده ای صورت گرفته است.

 

نصر پور افزود: توجه به فرآیند نمایی به جای محصول گرایی از پیشرفت های انقلاب در عرصه های مختلف  است که باید با نگاه ملی و بدون نگاه سیاسی  از سه قوه به درستی گفته شود.تلاش ما در این ایام این است که باید  هوشمندانه پیشرفت های استان  در همه ابعاد از جمله اتوبان ها ، سدها ،بیمارستان ها ،گاز رسانی نشان داده شود.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در ادامه گفت:اهداف کلان صداسیمای رسانه ملی و استانی در انتخابات عبارتند از تشویق به حضور گسترده مردم در انتخابات ، ترویج و تقویت پایه های مردم سالاری دینی و باور پذیری اداره کشور توسط مردم ،اعتماد سازی به سلامت و قانون مندی انتخابات و ایجاد فضای رقابتی سالم ،  نشان دادن کار آمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی، نهادینه سازی آزادی بیان و تضارب آرا با رعایت اخلاق و منطق گفت گو و ایجاد  شور و نشاط انتخاباتی، تحکیم وحدت اقوام و مذاهب و قشر های مردم زیر یک پرچم، یک ملیت و یک کشور است .

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: هر رأیی که توسط مردم به صندوق انداخته می شود اعتباری است برای صندوق ذخیره انقلاب اسلامی که باعث مقبولیت و مشروعیت بیشتر آن می شود.

 

وی یادآور شد:یکی از راهبردهای اصلی صدا و سیما در انتخابات، هماهنگی و هم افزایی با نهاد های اجرایی و نظارتی در انتخابات پیش رو است.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: تلاش رسانه استانی در این است که انتخابات مجلس خبرگان تحت الشعاع انتخابات مجلس قرار نگیرد. سعی کردیم ۲۰درصد برنامه ها با موضوع مجلس خبرگان و ۸۰ درصد با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد.

نصرپور افزود: رعایت اصل بی طرفی و  جانبداری نکردن از گروه حزب و سلیقه خاص در این انتخابات مورد تاکید جدی رسانه ملی است.

 

وی گفت: بیان اهمیت و جایگاه والای مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و تبیین مردم سالاری دینی ویژگی های نماینده اصلح ،حدود اختیارات ، شرح وظایف نمایندگان در قالب برنامه های گفت گو محور ،مستند های گزارشی، برنامه های ترکیبی گزارشات خبری ، و تولید محتوا در قالب موشن گرافیک اینفو گرافیک عکس نوشت، پوستر و ویدوئو کوتاه دو تا سه دقیقه ای در فضای مجازی به آن پرداخته خواهد شد.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت:قانون انتخابات خبرگان رهبری مواردی را درباره فراهم کردن فرصت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی برای نامزدهای مجلس خبرگان رهبری بر عهده صدا و سیما گذاشته است.

 

نصرپور افزود: صدا و سیما،برنامه تلویزیونی هجده دقیقه ای همراه با بازپخش برای نامزدهای مجلس خبرگان پیش بینی کرده است و هجده بهمن ضبط برنامه ها انجام می شود و در تاریخ نوزده بهمن قرعه کشی پخش با حضور نامزدها و اعضای کمیسیون انتخابات صورت می گیرد و از بیست و سه بهمن پخش برنامه های تبلیغات مجلس خبرگان رهبری در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی آغاز می شود.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با تشریح برنامه های دهه فجر گفت: در دهه فجر، ۱۳۱برنامه در بخش های صدا، سیما، خبر، رادیو زیارت و فضای مجازی پیش بینی شده است که در مجموع ۲۴هزار و ۴۰۰دقیقه را شامل می شود. پیش تولید سریال فاخر تقدیر با محوریت انقلاب فرهنگی و جریان های دانشجویی در خراسان رضوی آغاز شده است که در سال آینده پخش خواهد شد. مستند شهید هاشمی نژاد هم از دیگر کارهای تولیدی مرکز برای دهه فجر است.

 

نصر پور افزود: تولید برنامه همدلی از شهرهای مختلف استان و علاوه بر این برنامه ها در سایر برنامه ها به موضوع ایام دهه فجر پرداخته می شود. همکاران سیما آمادگی ضبط برنامه راهپیمایی بیست و دو بهمن را دارند.ویژه برنامه باشکوه مثل همیشه،به پوشش راهپیمایی بیست و دو بهمن اختصاص دارد. پخش زنده راهپیمایی بیست و دو بهمن مشهد و چند شهر خراسان رضوی پیش بینی شده است.

 

 

نصرپور خاطرنشان کرد: مستند کوچه های خورشید با رویکرد وقایع انقلاب در مشهد، مردان روح الله با محوریت شهدای انقلاب در مشهد،خیابان انقلاب درباره وقایع موثر در پیروزی انقلاب که در مشهد رخ داد. سایر مستندها مثل شاهد فصل بهار،وقت سحر با محوریت بیان خاطرات زندانیان سیاسی انقلاب است.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی از عملکرد بسیار خوب صدا و سیمای خراسان رضوی در ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی رسانه ملی خبر داد و افزود: صدا و سیمای خراسان رضوی در حوزه خبر کشور بیشترین رشد را داشته و به مطالبات مردم در بخش‌های مختلف خبری پرداخته شده است و در حوزه فضای مجازی ۱۹۹ برنامه توسط صدا و سیمای خراسان رضوی تولید شده است.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار