مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: امام راحل عظیم الشان با رهبری انقلاب اسلامی ایران بنیانگذار تئوری مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار شد و بعد از چهل و یک سال از پیروزی انقلاب این تئوری  در جهان طنین انداز شده است
کد خبر: ۸۲۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 06 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد و نام خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت و سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: به یمن ایام مبارک دهه فجر و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران بخش تخصصی ایثار و شهادت در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره)مشهد افتتاح می شود.

 

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: امام راحل عظیم الشان با رهبری انقلاب اسلامی ایران بنیانگذار تئوری مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار شد و بعد از چهل و یک سال از پیروزی انقلاب این تئوری  در جهان طنین انداز شده است و پیام امام که فرمود «تا شرک هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم» الگوی مبارزان و استکبار ستیزان قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: مقاومت در برابر دشمن ناجوانمرد و از پشت خنجر زدن او امروز با جواب مستقیم ما و حمله به  پایگاههای آنها در جواب شهادت حاج قاسم که در در دهه های اخیر سابقه نداشته است نشان از اقتدار و قدرت و صلابت تئوری مقاومت امام راحل(ره) است.

 

حجت الاسلام سبزیان برگزاری این جلسه به یاد و خاطره شهدا و حماسه سازیهای آنها در کتابخانه های عمومی به عنوان مکان آگاهی و بصیرت، نشان می دهد راه آنان ادامه دارد و این شهدا چراغ راه ما در مسیر پرخطر نیل به اهداف مقدس جمهوری اسلامی و حکومت جهانی امام عصر(عج) است.

 

در ادامه این مراسم عبدالحسین دهقان فرمانده تیپ88 انصار الرضا(ع) خراسان در دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از ایام حماسه و دفاع پرداخت.

 

وی گقت: عملیات چزابه با حضور گردانهایی از لشگر خراسان در تنگه های چزابه انجام شد و رزمندگان اسلام در این عملیات با پیشانی بندهایی با ذکر «یا حسین» و «یا زیارت یا شهادت» جانفشانیهایی کردند که به هیچ عنوان این رشادت ها و ایثارگری ها در جایی به خوبی نقل نشده است و به ساحت شهدای این عملیات ادای دین نشده است.

 

وی افزود: تمام کسانی که امروز برای زیارت اربعین به عتبات مشرف می شوند از محلی گذر می کنند که سالهای نه چندان دور رزمندان و ایثارگران و شهداو جانبازان شکست دشمن و اقتدار ایران اسلامی را به وجود آوردند.

 

در ادامه این مراسم امیر حسین قاضی زاده هاشمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ونماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امام بزرگوار ما با انقلاب اسلامی یک بینش و جهان بینی و هستی شناسی به جهانیان عرضه کرد که امروزه با تمام قدرت در جهان با تاسی به ارزشهای اسلامی و انسانی یک مکتب زنده و پویا و جهان شمول است.

 

وی ادامه داد: روایتگری دفاع مقدس تعریف یک داستان و سرگذشت نیست بلکه بیان مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برجسته ترین و متفاوت ترین جنگ و دفاع خود در تاریخ هفت هزار ساله خود است.

 

وی ادامه داد: از اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی که زمینه برگزاری این جلسه و بیان گوشه هایی از عظمت دفاع مقدس را تدارک دیده اند تشکر می کنم.

 

حجت الاسلام علیرضا اسدی از مبارزان ایام انقلاب اسلامی و از هم سلولیهای بزرگان انقلاب از جمله رهبر معظم انقلاب(مد طله العالی) در زندانهای ساواک  نیز به بیان نقاط اوج و عظمت انقلاب اسلامی پرداخت.

 

وی گفت:شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که نمادی از عظمت و مجد اسلام را به نمایش گذاشت نشانه مومنین و رجالی بود که در قرآن از آنها به عنوان کسانی یاد می شود که با خدا معامله کرده اند و با صداقت مجاهدت و مبارزه و در نهایت شهادت در راه خدا را انتخاب کرده اند.

 

حجت الاسلام اسدی سردار سلیمانی را نمونه از کسانی دانست که در مکتب امام راحل عظیم الشان(ره) پرورش یافته بودو دشمن شناسی را با خوبی آموخته بود و با شجاعت و رشادت در مقابل توطئه بزرگ استکبار یعنی داعش ایستاد و پیروز شد.

 

در ادامه این مراسم از کتابهای «شاهد شوق دیدار» خاطرات حاج محسن ضیایی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و «از تولد تا تولد» خاطرات محمد صحت،سرهنگ آزاده و جانباز  ارتشی دوران دفاع مقدس رونمایی و از خوانشگران کتابهای صوتی«گلپر» به نویسندگی محمد هژبری؛ «مروارید شکسته» تالیف نسرین پرک؛«شهربانو» تالیف مریم قربانزاده و «در حسرت یک آغوش» خاطرات شفاهی زهرا رحیمی همسر جانباز شهید سید محمد موسوی تقدیر شد.

 

در این قسمت از لیلا احمدپناه،معصومه احمدپناه،فاطمه شهری، نرگس حاجتی،فهیمه فرخی،اکرم نخودی،تکتم امام پور،نیلوفر یوسف زاده تقدیر شد.

 

همچنین از رضا وحید تدوینگر و محسن ضیایی راوی کتاب «شاهد شوق دیدار» و اعظم محمودی تدوینگر و محمد صحت راوی کتاب «از تولد تا تولد» نیز تقدیر شد.

 

در ادامه این مراسم بخش تخصصی ایثار و شهادت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد که با مشارکت و اهدای کتاب توسط بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی با اهدای 12هزار جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت و سرگذشت فرماندهان و رزمندگان و اسرا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس در مخزن کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار