کد خبر: ۸۲۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷ 07 February 2020

تابناک رضوی: فیلم سینمایی آتابای پنجمین ساخته نیکی کریمی طبیعت بکر خوی را با بازی خوب(نه عالی و خارق‌العاده!) بازیگرانش پیش چشم مخاطب می‌آورد اما این قاب‌های زیبا و شیرینی زبان آذری هم‌ نمی‌تواند دود سیگار زیاد بازیگران و استفاده مکرر آنان از الفاظی مانند ... (شکر) خوردم و خوردی و خورد! را بشورد و ببرد!

مثلث اصلی بازیگران نام‌آشنای این فیلم شامل هادی حجازی‌فر ، سحر دولتشاهی و جواد عزتی گاه و بیگاه و در بیش از ۱۰ سکانس آتابای سیگار پک می‌زنند!

یعنی هروقت عصبی هستند یا در حال تفکر یا حتی موقع صمیمی شدن سیگار روشن می‌کنند و کریمانه بذل و‌ بخشش هم ؛ هم! بطوریکه حتی معشوقه جناب آتابای عاشق‌پیشه هم هوس سیگارکشیدن می‌کند! و حتی، حتی آتابای  به خواهرزاده نوجوان محبوب خودش که توتون از جیبش کشف کرده، هم سیگار تعارف می‌کند!!! 

 پساسینما

 

پایمان را که از سینما آفریقا بیرون می‌گذاریم در کوچه مجاور سینما و پشت بازار زیست خاور مشهور مشهد، ۸ یا ۹ جوان ۱۷ ، ۱۸ ساله‌ی کاپشن‌پوش، کنار دیوار کز کرده‌اند و دود غلیظی بالای سرشان تا سیاهی شب بالا می‌رود! قهقهه می‌زنند و فحش‌هایی دوستانه نثار هم!

همراهی فیلم‌بین من که سابقه زندگی در یک خوابگاه دانشجویی لاکچری را داشته، تشخیص مشامش را در گوشم می‌گوید: بوی بنگ است و ماری ‌جوانا !!!

مجتبی محمودی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار