عضو کانون عالی بازنشستگان کارگری سازمان تامین اجتماعی:
عضو کانون عالی بازنشستگان کارگری سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه پیشکسوتان و امیدهای آیندگان ما هستند، گفت: از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم تا که توجهی ویژه به وضعیت بازنشستگان داشته باشند.
کد خبر: ۸۲۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 08 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، قربانعلی رمضانی با بیان این مطلب اظهار کرد: بعد از مصوبه شورای عالی کار که حداقل‌ها را مشخص کرده انتظارمی‌رود که مسئولان مربوطه دلسوزانه و با رعایت اصل سه جانبه گرائی نسبت به تعیین حقوق و مزایای جانبی سال ۹۹ و نیز تورم واقعی به اضافه حقوق این قشر ضعیف اهتمام لازم را به‌عمل آورند تا هم رضایت خدا و هم رضایت بنده خدا را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان و امیدهای آیندگان ما هستند، افزود: هم‌اکنون جلسات شورای عالی کار در حال پیگیری است تا بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و با لحاظ کردن نرخ تورم واقعی اعلامی از سوی بانک مرکزی یا مرکز آمار ایران و نیز توجه به سبد معیشت خانوار، نسبت به افزایش حداقل‌ها اقدام شود؛ همچنین از مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و اعضای هیئت امناء سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم که به استناد ماده ۹۶ قانون کار و با در نظر گرفتن همان مولفه‌ها نسبت به افزایش حقوق بازنشگان و مستمری‌بگیران اقدام نمایند.

عضو کانون عالی بازنشستگان کارگری سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچند که همه ساله این دل نوشته‌ها به مسئولان اعلام می‌شود، اما انتظار داریم اقدام لازم صورت بگیرد؛ ما بر اساس وظیفه و رسالتی که داریم بارها و بارها گفته‌ایم و بازهم میگوییم و  پس از این نیزخواهیم گفت تا که ان‌شاالله لا تدبیر و همت مسئولان مربوطه نتیجه مطلوب حاصل شود. 

رمضانی با اشاره به اینکه مطلب اصلی و حرف حساب بازنشستگان فقط ۳ کلمه اجرای صحیح قانون است، تصریح کرد: بازنشستگان می‌گویند ما ماده ۹۶ قانون را داریم و می‌خواهیم که در آن به سبد معیشت خانواده و البته نرخ تورم واقعی توجه شود، تورمی که همه ساله از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود چون واقعی نیست و همه را متعجب می‌کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه این وضعیت با واقعیت‌های موجود فاصله بسیار زیاد دارد، در حالیکه سبد معیشت شامل مواد خوراکی، پوشاک، درمان، بهداشت، مسکن و غیره می‌شود و حداقل درآمد ماهیانه یک خانواده ۴ نفره نباید کمتر از ۵ میلیون تومان باشد، اما متاسفانه حداقل‌های فعلی حتی جوابگوی هزینه مواد خوراکی خانوار هم نیست و این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند.

عضو کانون عالی بازنشستگان کارگری سازمان تامین اجتماعی در بخشی دیگر از سخنان خود، گفت: همه به‌خوبی واقف هستیم که هرچه سن افراد افزایش یابد هزینه‌های درمانی نیز زیاد می‌شود و این مورد در بازنشستگان مصداق عینی دارد، اما عمده همین حداقل‌ها نیز صرف مسکن و درمان آنان می‌شود.

رمضانی گفت: همه ما اعتقاد داریم با توجه به اینکه هرچه سن افزایش می‌یابد مشکلات بیشتر می‌شود و صرف نظر از هزینه‌های درمان، مسکن، داشتن عروس و داماد و نوه و نبیره مشکلات معیشتی را افزایش می‌دهد و لذا باید وضعیت دریافتی حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلان کارگری بهتر باشد، اما متاسفانه از هر زاویه‌ای که به جدول حقوق کارگران نگاه می‌شود شرایط بسیار بدتر از گذشته است. 

وی افزود: بن کارگری ۱۹۰ هزار تومانی برای شاغلان و ۴۸ هزار تومانی برای بازنشستگان را داریم، در بحث مسکن هم برای شاغلان کمک‌های ۱۱۰ هزار تومانی را داریم، اما آیا برای بازنشستگان هم همین مبلغ است؟ عیدی و پاداش کارگران برابر با مصوبه ششم اسفند ماه سال ۷۰ مجلس شورای اسلامی ۲ ماه حقوق حداقلی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، درحالی که بازنشستگان برابر با مصوبه هیئت دولت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان که واقعاً جای تعجب دارد!!! و این قصه سر دراز دارد.

عضو کانون عالی بازنشستگان کارگری سازمان تامین اجتماعی ضمن انتقاد از مسئولان نسبت به اینکه چرا به مطلبی در قانون آمده است توجه لازم نمی‌شود؟، بیان کرد: سازمان تامین بر اساس ماده ۹۶ قانون مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی و از کار آفتادگی کلی و مجموعه مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر سالی یک بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش بدهد، اما توجهی به این مصوبه ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار