مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: درصورت تغییر محل زندگی برای دریافت قبض پیامکی مشترکین باید شماره موبایل خود را به همراه شناسه قبض به ۳۰۰۰۸۵۱۲۱ ارسال کنند.
کد خبر: ۸۲۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 09 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه در نشست خبری که امروز به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد، امیدعلی مرآتی با اشاره به بیش از ۷۷۷ هزار مشترک برق در استان و وجود یک شرکت توزیع برق برای مرکز استان و شهرستان‌ها برخلاف سایر کلانشهر‌ها اظهار داشت: هم اکنون ۲۵ هزار کیلومتر شبکه کشی در ۱۴ شهرستان و ۲۸ بخش انجام شده است. همچنین ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق لزوم برق رسانی به پاسگاه‌های مرزی ارتش در قصرشیرین و ۶ پاسگاه سپاه پاسداران در اوارامانات انجام شده که با تفاهم نامه‌های موجود هم اکنون برق رسانی به پاسگاه‌های عراقی نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است که ۵۰ درصد صادرات برق ایران به کشور عراق توسط مرز‌های خسروی شیخ صله و سومار انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با حذف قبوض کاغذی برق تعرفه آن هیچ گونه تغییری نکرده تصریح کرد: در سال ۹۸ با توجه به افزایش ۷ درصدی مصرف انرژی و کاهش ۱ درصدی بار هیچ گونه خاموشی اعمال نشد. طول خط فشار متوسط حدود ۱۲ هزار کیلومتر و طول خط فشار ضعیف حدود ۷ هزار کیلومتر است. قابل توجه است که پیک توزیع باز در سال ۹۷ حدود ۷۲۷ مگاوات بوده که سال جاری به ۷۳۸ مگاوات رسید. همچنین تعداد ترانس‌های منصوبه بیش از ۱۷ هزار بوده که ظرفیتی معادل ۲۱۲۶ mva می‌باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه حاشیه شهر‌ها می‌توانند انشعاب برق خود را قسطی دریافت کنند تصریح کرد: سرانه مصرف استان ۴۵ درصد پایین‌تر از میانگین کشور است و خاموشی مشترکین ۴۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است. میانگین روشنایی معابر استان از میانگین روشنایی معابر بالاتر بوده و بیش از ۴۵ درصد مصرف برق استان مربوط به مصارف خانگی است. تعداد مشترکین برق در دولت تدبیر امید رشد ۲۵ درصدی داشته که حدود ۱۵۴۷۰۱ اشتراک افزایش یافته است.

مرآتی خاطرنشان کرد: بهترین خدمات به مساکن مهر در استان کرمانشاه انجام می‌شود به نحوی که هم اکنون به بیش از ۲۶ هزار واحد مسکن مهر با کنار‌های جداگانه انجام شده است. همچنین با امضا تفاهم نامه توزیع برق استان وکمیته امداد امام خمینی ره و نیز بانک ملی مبنی بر خرید سلول‌های خورشیدی با قرارداد بازپرداخت ۲۰ ساله با پرداخت ۷ برابری هزینه برق به مشترکیم انجام می‌شود و افرادی که مایل به دریافت سلول‌های خورشیدی هستند باید با مراجعه به شرکت توزیع با انجام بررسی‌های فنی اعلام آمادگی کنند.

وی در پایان گفت:تمامی خدمات شرکت از جمله رفع خاموشی در کمتر از ۲۴ ساعت انجام می‌شود زیرا فرایند‌ها بر اساس سیستم GIS بوده و در روز ۱۴ نفر در حال بروز رسانی اطلاعات آن هستند.

 

او افزود: راه اندازی سامانه عملیات و اتفاقات GIS، راه اندازی و عملیاتی نموندن Pm در استان، مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان برای خرید انشعاب، اپ توزیع برق جهت انجام فرایند‌های مربوطه مانند گزارش خاموشی و انجام مطالعات طرح جامع شبکه ۲۰ کیلوواتی امور مرکز استان و اسلام آبادغرب از اقدامات انجام شده است. همچنین ۵۳۷۰ کنتر فهام برای پایش مصرف برق مشترکین و قرائت از راه دور بدون مراجعه مامور و نصب GPS برای ردیابی ماشین‌های شرکت برای تسریع فرایند‌های خاموشی برق نیز در این زمره قراردارند. برگزاری کارگاه‌های آموزش و مدیریت مصرف و نیز تجلیل از صاحبان صنایع همکار در برنامه کاهش پیک برای تشویق هرچه بیشتر صرفه جویی در مصرف برق و اعطای تخفیفات در برنامه‌های ما قرار گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق در پایان گفت: متاسفانه پرداخت هزینه برق در مناطق زلزله ده بسیار پایین بوده که این مشکل جدی است؛ این در حالیست که هیچ روستای زلزله زده بالای ۵ خانوار در بدون برق نیست. در پست قصرشیرین تا منطقه ویژه سیم کشی‌ها انجام شده و آمادگی کامل برای واگذاری انشعاب به سرمایه گذاران آن بخش را داریم. درمورد حذف قبوض کاغذی برق درصورت تغییر شماره موبایل به دلیل جابجایی محل زندگی مشتریکن می‌توانند آخرین شماره موبایل خود را به همراه شناسه قبض به ۳۰۰۰۸۵۱۲۱ ارسال کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار