سازمان برنامه و بودجه از کلیه پیمانکاران و مشاوران دست‌اندرکار پروژه‌های تخریب شده در مناطق سیل زده بخواهد که از طرحهایی که اجرا نموده‌اند، بازدید نمایند.
کد خبر: ۸۲۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 10 February 2020

«تابناک هرمزگان»، حسن اشرف گنجویی؛ نمایش پل‌ها، جاده‌های تخریب شده در جریان سیل در کرمان ، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان، به منظور مشخص کردن ابعاد خسارت و خرابی، توان تخریبی سیلاب‌ها و طرح مسئله (کاری بکنیم که یکی دو روز 100الی 150 میلی متر باران آمد، رودخانه‌ها شکل لازم را پیدا کنند جاده‌ها شکل لازم را پیدا کنند,29/10/98
درچابهار) توسط عالی‌ترین مقامات اجرایی کشور جای بسی تعمق دارد.
پل‌های گرانقیمت تخریب شد به وضوح اثبات می‌نمایند‌ که شرکت‌های مهندس مشاور طراح پل‌ها به بنیادی ترین پارامتر طراحی یعنی دبی سیلابی مسیل‌ها، رودخانه‌ها بصورت مستند به مطالعات هواشناسی و هیدرولوژی و یا حداقل به داغ آب‌های حک شده بر سواحل مسیرهای سیلابی بهاء نداده‌اند. تعمق بیشتر خاکبرداری و زیرسازی پایه‌های پل با توجه به جنس مصالح پی یا بستر رودخانه‌ها کیفیت بتن‌های مصرف شده انتخاب مصالح خاکی برای دو طرف پل‌ها همه و همه گواه بر نادیده گرفتن پارامترهای فنی - مهندسی پل وجاده‌سازی در تمامی مناطق سیل زده هستند.
پیشنهاد می‌شود قبل از ارائه وعده‌های تو خالی و فاقد پشتوانه علمی، شکل لازم دادن به رودخانه‌ها و جاده‌ها دستور فرمائید، اقدامات ذیل را اجرایی نمایند:
1- سازمان برنامه و بودجه از کلیه پیمانکاران و مشاوران دست‌اندرکار پروژه‌های تخریب شده در مناطق سیل زده بخواهد که از طرحهایی که اجرا نموده‌اند، بازدید نمایند.
2-چگونگی تخریب طرح را تحلیل و در پایان دلایل فنی - مهندسی تخریب را جمع‌بندی و به سازمان برنامه و بودجه امور مشاوران و پیمانکاران ارائه نمایند.
3-تحلیل نهایی گزارشات را بر عهده تیمی از اساتید دانشگاه قرار دهند تا ضمن تدریس برای دانشجویان رشته‌های مرتبط تشریح نمایند.
4-قضاوت‌های اساتید را ملاک درجه‌بندی، مشاوران و پیمانکاران قرار دهند.
5-مشاوران طراح پل‌ها و جاده‌ها را ملزم نمایند که با استعانت از واحدهای مشاوره‌ای وزارت نیرو نسبت به اخذ دبی طراحی پلها اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار