کد خبر: ۸۲۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 10 February 2020
جریان اصلاح‌طلب که از سال ۹۲ در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری خود را سازماندهی کرد پنج روز پیش یعنی ۱۵ بهمن‌ماه در یک جلسه فوق العاده تصمیم‌ گرفت که به دلیل آنچه خودشان مدعی بودند یعنی "عدم کاندیدا شاخص اصلاح‌طلب در تهران" لیست انتخاباتی نمی‌دهد.
به گزارش «تابناک»، آنها تصمیم گرفتند و مصوبه دادند که لیست انتخاباتی ندهند اما به احزاب اختیار دادند که می‌توانند به صورت تشکیلاتی از نامزدهای خود حمایت کنند. احزاب اصلاح‌طلب هم که ظاهرا نسبت به این شورا داخوری‌هایی از قبل داشتند درست یک روز بعد از مصوبه این شورا اعلام کردند که قرار است با ۱۲ حزب ائتلاف کنند.
نخستین بار محمدرضا راه‌چمنی دبیر کل تایید صلاحیت شده حزب وحدت و همکاری ملی بود که خبر ائتلاف ۱۲ حزب اصلاح‌طلب برای ارائه لیست انتخاباتی را رسانه‌ای کرد اما شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌‌طلبان بلافاصله بیانیه داد و تلویحا اعلام کرد که عنوان اصلاح‌طلب فقط برای آنان است و احزاب حق ندارند ائتلاف کنند!
آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت حتی مصاحبه کرد و به رسانه‌های خبری گفت که هیچ کس حق ندارد با عنوان اصلاح‌طلبان لیست بدهد و احزاب اصلاح طلب فقط می‌توانند از برند حزبی خود برای تبلیغات نامزدهای تایید صلاحیت شده‌یشان استفاده کنند.
این کشمکش بین احزاب اصلاح‌طلب و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان قصه درازی دارد که از حوصله گزارش ما خارج است اما دیروز تابناک طی گزارش و خبری روشن کرد که اصلاح‌طلبان نه تنها فاقد چهره شاخص برای بستن لیست انتخاباتی نیستند بلکه شمار چهره شاخص تایید صلاحیت شده آنان از سی نفر هم بیشتر است.
آنقدر تعداد از سی نفر لازم برای بستن لیست انتخاباتی در تهران زیاد است که پیگیری‌های خبرنگار تابناک حکایت از این دارد که اصلاح‌طلبان حتی بنا دارند نانزد های تهرانی خود را به برخی از استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه کشور "صادر" کنند!
پیگیری‌های «تابناک» گویای این مطلب است که محمدعلی وکیلی مدیر مسئول روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار و نماینده فعلی مردم تهران برای این دور از رقابت‌ها بنا دارد که حوزه انتخابیه خود را تغییر و از شیراز نامزد شود.
همچنین تغییر حوزه انتخابیه محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار سابق سمنان به کاشمر هم قطعی شده است و اسماعیل گرامی مقدم سخنگی این حزب در گفت‌وگو با تابناک خبر تغییر حوزه انتخابیه خباز را تائید کرد.
پروانه مافی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و نماینده فعلی مردم تهران در مجلس هم عطای تهران را به لقایش بخشیده و می خواهد این بار بخت و اقبالش را از حوزه انتخابیه قزوین امتحان کند.
احمد مازنی دیگر چهره شاخص حزبی اصلاح‌طلب است که هم در شورای مرکزی حزب اعتماد ملی عضویت دارد و هم نماینده فعلی مردم تهران در مجلس بوده و تصمیم گرفته که اینبار نمایندگی مردم شهسوار را بر عهده بگیرد.
صحبت‌هایی نیز درباره تغییر حوزه انتخابیه سید فرید موسوی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران و نماینده فعلی مردم تهران در مجلس به مراغه یا رباط کریم مطرح بوده است اما خبرنگار ما گزارش داده که وی هنوز تصمیمی نگرفته و نزدیکان وی می‌گویند که چنین قصدی ندارد.
باید منتظر ماند و دید اصلاح‌طلبانی که تا دیروز نامزدی نداشتند که لیست انتخاباتی بدهند، اکنون چه تصمیمی خواهند گرفت؟ آیا آنها خیلی به نتیجه گرفتن در تهران دل نبسته اند و میخواهند با توسل به استراتژی عدم ارائه لیست، کاندیداهای شان را به دیگر استان‌های کشور نامزد صادر می‌کنند؟ اگر این رویه را شاهد باشیم معنایش این است که آنها شانس بیشتری را برای برخی کاندیداهای شان در استان ها متصور هستند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی مهنایی
|
-
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
درود بر اصلاحات...
زنده باد اصلاحات...
به امید موفقیت و پیروزی دکتر وکیلی عزیز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار