حتی سرمای سوزان و آزاردهنده هوا مانع از حضور چشم‌نواز مردم قم برای حاضری زدن در چهل و یکمین جشن پیروزی انقلابشان نشد؛ قم امروز همگام با سراسر ایران برای جشن پیروزی انقلاب سنگ تمام گذاشت.
کد خبر: ۸۲۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 11 February 2020

به گزارش تابناک قم، حتی سرمای سوزان و آزاردهنده هوا مانع از حضور چشم‌نواز مردم قم برای حاضری زدن در چهل و یکمین جشن پیروزی انقلابشان نشد؛ حرارتی که از شهادت سردار رشیدمان حاج قاسم سلیمانی در دل‌ها برافروخته بود سرمای هوا را از رونق انداخته بود. کوچکتر‌ها دست در دست بزرگترها، جوان‌ها شانه به شانه‌ مسن‌ترها و مردها صف به صف زن‌ها امروز از این سو تا آن سوی قم را آذین‌بندی کرده بودند.

خیابان‌های قم امروز مظهر تجلی عشق مردم به انقلاب اسلامی میهنشان ایران بود. میهنی که طی سال‌ها رنج دیدن و زخم خوردن از جریان نفاق داخلی و دشمنان خارجی ولی همچنان به عشق مردمش ایستاده است، باشکوه‌تر از همیشه.

22 بهمن امسال کمی متفاوت از سال‌های قبل بود چرا که شادی جشن انقلاب در بغض چهلمین روز شهادت حاج قاسم آمیخته بود و همین بود که در دست هر قمی یک عکس از حاج قاسم برافراشته بود. هم رزمایش شکوه و جلال انقلاب را امروز نظاره‌ کردیم و هم تکثیر سردار شهیدمان را به وسعت هر ایرانی.

«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مظهر شکوه و ایمانی، سردار عزیز ما سلیمانی» و «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» تنها بخشی از شعارهای امروز مردم همیشه در صحنه حاضر قم بود تا به دنیا بفهمانند که « این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده».

مراجع عظام تقلید از آیت‌الله نوری همدانی گرفته، تا آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله مکارم شیرازی و ... پیشوایان صفوف جمعیت راهپیمایان 22 بهمن قم بودند و این صحنه چقدر یادآور همان روزهای پرتلاطم تاریخ انقلاب بود، همان روزهایی که رژیم طاغوت توهین می‌کرد به امام عزیزمان و می‌کشت مردم را تا مجبورشان کند به عقب نشینی و سکوت ولی همین مراجع عظام همچو شمع جمع محفل انس مردم را گرداگرد خود جمع کرده و در گوش جانشان نوای آزادی زمزمه می‌کردند و آنان را برای حمایت از امام و حرکت آزادیخواهانه‌اش بسیج می‌کردند.

چقدر شورآفرین بود آن دقایقی که مردم دیگر سرزمین‌های این کره خاکی از جمله نیجریه، افغانستان، پاکستان، هند، لبنان و عراق در میان سیل ایرانیان پرچم ایران را در آسمان می‌رقصاندند. صحنه سلفی ‌گرفتن آن سیاه پوست آفریقایی که در میدان شهدا با پرچم ایران و عکس حاج قاسم خود را در کادر دوربین جای می‌داد محال است از ذهن هیچ ایرانی که آن را دیده‌ باشد پاک شود؛ امام می‌دانست که یک روز دنیا پا به پای این انقلاب خواهد آمد.

شیخ عیسی قاسم هم به نمایندگی از شیعیان بحرین امروز در جشن راهپیمایی 22 بهمن قم شرکت کرد تا امضا بزند سند برادری، همراهی و ایستادگی به پای این انقلاب و اسلام را.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام هم امروز در راهپیمایی قم حاضر شد و مثل همیشه از همراهی مردم قم با انقلاب و رهبر جامعه تقدیر کرد و آن را نشانه شکست محتوم معامله قرن دانست.

آری، قم امروز همگام با سراسر ایران، یا بهتر است بگویم سراسر جهان اسلام برای جشن 41 سالگی انقلاب اسلامی ایران سنگ تمام گذاشت. خیابان‌های قم روزگاری را دیده‌اند که چگونه مردم خون خود را برای این انقلاب و اسلام فدا کردند، اکنون هم در حال تماشای روزهایی هستند که نسل همان مردم به پاخاسته برای حفظ این انقلاب جان بر کف ایستاده‌اند و روزهایی را هم در آینده‌ای نه چندان دور خواهند دید که این مهد تشیع آزادیخواهان و مسلمانان جهان را زیر چتر انقلاب اسلامی دور هم جمع می‌کند و آن روز دیگر نه اثری از اسراییل در این کره خاکی خواهد بود و نه خبری از آمریکا در منطقه.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار