تیم فوتبال تراکتور تبریز با هدایت ساکت الهامی راه زیادی برای تبدیل شدن به یک مدعی دارد.
کد خبر: ۸۲۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 12 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: تیم فوتبال تراکتور با هدایت ساکت الهامی سرمربی خود توانسته تا حد زیادی هواداران خودش را راضی کند،  اما این تیم  برای تبدیل شدن به یک مدعی قابل احترام هنوز راه زیادی در پیش دارد. سرخپوشان تبریزی تا پایان سال جاری ۵ بازی  پیش رو دارد که ۲ بازی برابر استقلال و صنعت نفت آبادان برای این تیم تبریزی از اهمیت زیادی برخوردار است.  

تراکتور در شرایطی پا به نیم فصل دوم گذاشت که روی نیمکت خود ساکت الهامی را به عنوان سرمربی می‌دید. الهامی پس از قطع همکاری باشگاه تراکتور با مصطفی دنیزلی، به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت تراکتور نشست، اما همان گونه که پیش بینی می‌شد، با حذف کلمه موقت از کنار عنوانش، به عنوان سرمربی به کار خود در این باشگاه ادامه داد. کسب نتایج خوب در همان آغاز راه، باعث شد تا مدیریت باشگاه به ساکت اعتماد کرده و هدایت تراکتور در نیم فصل دوم به او داده شود. شکست مقابل پرسپولیس، آغاز راه تراکتور در نیم فصل دوم بود. این تیم، اما در دومین گام موفق شد ذوب آهن را در تبریز با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. به طور کلی تراکتور با هدایت سرمربی جدید خود توانسته تا حد زیادی هواداران خودش را راضی کند، این تیم، اما برای تبدیل شدن به یک مدعی قابل احترام هنوز راه زیادی در پیش دارد.

رویای شیرین تکرار دور رفت

تیم تراکتور در چند هفته پیش رو، با حریفانی دیدار خواهد کرد که اکثرا در میانه جدول حضور دارند. این اتفاق می‌تواند برای تراکتور یک اتفاق مثبت باشد. این تیم تا پایان سال جاری با هیچ تیم مدعی بازی نخواهد کرد. پایان سال با اندوخته امتیازی مناسب و رتبه قابل قبول، اتفاقی است که با توجه به بازی‌های پیش روی تراکتور، بسیار محتمل به نظر می‌رسد. سایپا، پارس جنوبی و نساجی  تیم‌هایی هستند که تراکتور در یک ماه آینده با آن‌ها بازی خواهد کرد. در صورتی که تراکتور بتواند نتایج بازی‌های رفت خود مقابل این تیم‌ها را تکرار کند، می‌تواند شمار امتیازات خود را به عدد ۴۳ برساند. بی شک چنین روندی یک رویای شیرین برای ساکت الهامی و تیمش به شمار می‌رود، رویایی که تحقق آن خیلی دور از ذهن نیست.

چالش بزرگ در آستانه سال نو

پس از بازی هایی که به آن‌ها اشاره شد، تراکتور با یک چالش بزرگ در آستانه سال نو رو به رو خواهد شد. چالشی که از آن صحبت می‌کنیم، رویارویی با تیم‌هایی است که تقابل با آن‌ها در نیم فصل اول، تراکتور را در یک سراشیبی تند قرار داد، سراشیبی که آغاز بحران در تراکتور بود و در نهایت با تغییرات مدیریتی و سرمربی در این باشگاه همراه شد. صنعت نفت آبادان و استقلال تهران، آخرین حریفان تراکتور در سال ۹۸ خواهند بود. صنعت نفت تیمی است که اولین شکست را در این فصل به تراکتور تحمیل کرد و استقلال نیز تیمی است که اولین شکست خانگی و سنگین‌ترین شکست سرخ پوشان را در این فصل رقم زد. رویارویی با این تیم‌ها در نیم فصل دوم که هیچ اشتباهی جایز نیست را باید اولین ماموریت بزرگ ساکت الهامی در تراکتور بدانیم. کسب نتایج مناسب در بازی های پیش رو می‌تواند تراکتوری‌ها را از نظر روانی با شرایطی ایده آل روانه این ۲  تقابل حساس  کند.

عیار ساکت به زودی مشخص می‌شود

با تفاسیر بالا می‌توانیم دریابیم که به زودی می‌توان عیار سرمربی جدید تراکتوری‌ها را سنجید. تا این لحظه، تراکتور با هدایت ساکت الهامی تنها مقابل یک تیم مدعی حضور یافته است. این تقابل نیز با شکست همراه بوده، شکستی که در آغاز نیم فصل دوم، پرسپولیس به این تیم متحمل کرد. با فاکتور گرفتن از پرسپولیس، دیگر تیم‌هایی که تراکتورِ ساکت با آن‌ها بازی کرده، حریفانی بوده اند که شکست دادن شان کار دشواری برای این تیم نبود. به این ترتیب برای سنجیدن عیار سرمربیگری ساکت الهامی در تراکتور باید ۳ بازی دیگر نیز صبر کنیم. البته این بدین معنا نیست که ۳ بازی پیش روی سرخ پوشان از اهمیت کمی برخوردار هستند، اما بی شک رویارویی با استقلال، سپاهان و شهرخودرو، مهمترین آزمون تراکتور در نیم فصل دوم است که می‌تواند تا حد زیادی سرنوشت این تیم را در لیگ نوزدهم  رقم بزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار