رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه خبر داد:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه با اشاره به تخلیه زباله‌های شهری ایذه در محلی در محدوده شهری، از پیگیری قضایی علیه شهرداری در این خصوص خبر داد.
کد خبر: ۸۲۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 24 February 2020

احمد امیری با اشاره به مشکلات محل دفن زباله‌های شهری ایذه، اظهار کرد: پیش از این زباله‌های شهری و روستایی ایذه در محل دفن زباله در روستای راسوند انجام می‌شد اما اهالی روستا از تخلیه زباله در این مکان جلوگیری کردند.

وی افزود: متاسفانه شورای تامین وقت ایذه در اردیبهشت ماه سال جاری در جلسه‌ای که ظاهرا مسئولان وقت محیط زیست در آن حضور نداشتند، بنا به تبعات اجتماعی که در روستای راسوند ایجاد شده بود، به اشتباه تصمیم گرفت که تخلیه زباله شهری ایذه حداقل برای مدت یک ماه در محلی به نام "کوره‌ها " انجام شود اما اکنون پس از ۹ ماه همچنان زباله‌های شهری در این مکان تخلیه می‌شود و این مساله در حال تبدیل به یک کار روتین است در حالی که این تصمیم، غیرتخصصی و غیرکارشناسی بود.

امیری ادامه داد: هرچند محل دفن زباله در راسوند معضلات و مشکلات زیادی داشت اما حداقل در کل شهرستان، یک محل آلوده می‌شد.

وی گفت: در حال حاضر زباله‌های شهری ایذه در محلی به نام " کوره‌ها " و زباله‌های روستاها نیز در مکان‌های دیگر تخلیه می‌شود و شاهد پراکندگی دفن زباله در شهرستان هستیم که این مساله دردسرها و چالش‌های مدیریت پسماند را چند برابر کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه افزود: تخلیه زباله‌های شهری ایذه در محدوده شهری و در مجاورت قنات‌های قدیمی که خشک شده‌اند، انجام می‌شود و شهرداری مجوزی برای تخلیه زباله‌ها در این مکان ندارد.

امیری تصریح کرد: در تلاش هستیم از تخلیه زباله‌های شهری ایذه در این مکان جلوگیری کنیم و در این خصوص پیگیری قضایی در حال انجام است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: زباله ، محیط زیست ، ایذه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار