تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: بدون شک فعالیت های فرهنگی این آستان مقدس به حوزه حرم مطهر، مشهد مقدس و ایران اسلامی محدود نخواهد بود و تلاش ما بر این است از ظرفیت های مردمی و تشکل های جوانان در داخل و خارج از کشور نسبت به ترویج معارف اهل بیت و سیره رضوی بهره ببریم.
کد خبر: ۸۲۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 15 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، حجت‎الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدارهای جداگانه با جوانان فعال فرهنگی سراسر کشور که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، این ایام را مظهر اقتدار، اراده و انسجام ملی خواند و گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از فهم عمیق و بصیرت درست امام راحل بود که به جامعه منتقل ‎شد و توانست نظامی فاسد، وابسته، مزدور، نوکر بیگانه و دشمن دین و ملت را از میان بردارد.

مانند زمان ظهور زندگی کنیم

حجت‎الاسلام والمسلمین مروی در ادامه با تأکید بر تربیت دینی و فرهنگی جوانان، یکی از اهتمامات و اولویت‌های آستان قدس رضوی را توجه به مسائل معرفتی، فرهنگی و دینی جوانان معرفی و ابراز کرد: ما قله‌ای را در نظر گرفته‌ایم که ابزار رسیدن به آن ایمان، تقوا، معرفت و بصیرت نسل جوان بوده و آن قله نهایی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

تولیت آستان قدس رضوی بر اهمیت تربیت و آمادگی جامعه برای ظهور حضرت صاحب‌الامر(عج) تأکید و اظهار کرد: ما باید با کار دینی و تربیتی به خصوص روی نسل جوان، خود را در شرایط ظهور احساس و آنچه را قرار است در زمان ظهور انجام دهیم، از اکنون آغاز کنیم؛ این معنی درست «انتظار» است.

موضوع جوانان شعاربردار نیست

حجت الاسلام والمسلمین مروی محور بیانات حضرت امام(ره) و تأکیدات رهبر معظم انقلاب به خصوص در بیانیه گام دوم را جوانان دانست و اظهار کرد: توجه رهبری معظم به جوانان موضوعی شعاری نیست. این باور و ایمان رهبری به مسأله جوانان است که از تجربه تاریخی، عینی و عملی در طول چهل سال انقلاب اسلامی نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش مؤثر جوانان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جهاد سازندگی، عنوان کرد: بسیاری از افتخارات کشور به دست جوانان با ایمان، دلسوز و با انگیزه رقم خورده است، نقش جوانان در تحقق انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، جهاد سازندگی و کسب پیشرفت‌های علمی بسیار کلیدی و اساسی بوده، از این رو رهبری معظم انقلاب مخاطب و کانون اصلی بیانیه گام دوم را جوانان قرار داده‌اند.

حجت‎الاسلام والمسلمین مروی با تصریح بر این نکته که در ادوار مختلف نظام و انقلاب جوانان نقش پررنگی در پیشبرد اهداف کشور ایفا کردند، گفت: جوانانی که توفیقات، پیروزی‌ها و موفقیت‌ها را در این چهل سال برای کشور رقم زده‌اند، ابتدا یک تربیت عمیق دینی یافتند و بعد برای کشور افتخار آفرین شدند.

وی سردار شهید قاسم سلیمانی را نماد ایمان و اخلاص معرفی و تأکید کرد: در گام نخست باید بستر ایجاد ایمان، تقوا، پاکیزگی و تقرب به خدا را در جوانان آماده کنیم. وصیت‌نامه شهیدانِ جوان ما سرشار از ایمان و اخلاق و معرفت است. همه افتخارآفرینان کشور، پیش از هر عاملی تربیت عمیق دینی پیدا کردند.

سه رکن در تربیت نسل جوان 

تولیت آستان قدس رضوی ایجاد اعتماد به نفس در نسل جوان را دیگر موضوع حائز اهمیت عنوان و تشریح کرد: استکبار با شکستن اعتماد به نفس ملت‌ها سیاست استعماری خود را دنبال می‌کند و مطالعه تاریخ و شواهد موفقیت‌های امروز دو ابزار مهم در ایجاد اعتماد به نفس در نسل جوان است.

حجت‎الاسلام والمسلمین مروی امید دادن را از نتایج عملی ایجاد اعتماد به نفس خواند و ادامه داد: امروز دشمن روی القای ناتوانی ملت، عدم ایستادگی و وابستگی به محصولات تمدن غرب تأکید دارد که باید به همه به خصوص جوانان امید داده شود.

به گفته وی، عمق‎بخشی معرفتی و ایجاد قدرت تحلیل، ضرورت تربیت نسل جوان است تا لازم نباشد در بزنگاه‌های تاریخی منتظر باشند از کسی خط بگیرند. در شرایط سخت، خود جوانان بایستی توان هدایت نیروها و مجموعه‎هایی را داشته باشند.

در پایان مراسم کتاب «از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی» با حضور تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.

مهم‎ترین هدف این کتاب؛ تبیینی جامع و ساده بر  چیستی تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و تحلیلی بر تمدن غرب با ارائه راهکاری برای جوانان است که جوان امروزی نگاهی تمدنی به آینده داشته باشد و جایگاه خود را در ساخت تمدن نوین اسلامی به خوبی ترسیم نماید.

این کتاب در دیدار تولیت آستان قدس رضوی و مدیران موسسه جوانان آستان قدس رضوی با رهبر معظم انقلاب اسلامی که در شهریورماه امسال برگزار شد مورد تفقد معظم له نیز قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار