فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ماموران پلیس زن در مشهد روز گذشته باندی را متلاشی کردند و با دستگیری چند زن و مرد متهم، ۱۶۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف کردند.
کد خبر: ۸۲۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 16 February 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: مردم عزیز و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌دانند تنها جایی که در کشور، واحد انتظامی با ماهیتی متشکل از زنان پلیس با عنوان کلانتری بانوان دارد پلیس مشهد است و کارکنان پلیس زن در حوزه خدمات، اقدامات و عملکرد پلیسی، پیشگیری و برخورد با جرایم دارند.

 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: روز زن را خدمت همکاران ارجمند در کلانتری بانوان و مجموعه بخش‌های تخصصی پلیس که بانوان پلیس نقش مهمی در انجام ماموریت‌های آن دارند، تبریک عرض می‌کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: بانوان پلیس در کنار نقش مادر و همسر بودن، ماموریت‌های پیچیده پلیس را انجام می‌دهند و این رسالتی خطیر و سنگین است را مسؤولانه برعهده گرفته‌اند.

 

تقوی با اشاره به پرونده‌ای گفت: ماموران پلیس زن در مشهد روز گذشته باندی را متلاشی کردند و با دستگیری چند زن و مرد متهم، یک هزار و ۶۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف کردند که در این رابطه به همکاران گرامی، عرض خداقوت و خسته نباشید دارم.

 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به عزم جدی پلیس خراسان رضوی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ تن انواع مواد افیونی کشف شده که این رقم نشان از ۵ درصد افزایش کشف داشته است. 

 

وی ادامه داد: در چند درگیری مسلحانه، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی توانسته‌اند سرشاخه‌های قاچاق مواد افیونی را زمین‌گیر و مقادیری مواد مخدر کشف کنند و در موضوع برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر نیز با هماهنگی دادستانی محترم بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی از ابتدای سال پلمب و تعدادی معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و به مراکز بازپروری تحویل داده شده‌اند.

 

تقوی تصریح کرد: با تقویت سیستم‌های حمایتی و مراکز نگهداری معتادان متجاهر و ظرفیت‌های موجود، قابلیت جمع‌آوری و بازپروری معتادان پرخطر در حجم گسترده‌ای وجود دارد.

 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی مقابله با  برخورد با جرایم خرد و به خصوص سرقت‌ها را از اولویت‌های پلیس رضوی دانست و گفت: نقش مردم در پیشگیری آگاهانه از وقوع این جرایم بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

 

وی در پاسخ به سؤال شهروند مبنی بر ارتقای نظم و امنیت در محدوده میدان سپاد مشهد اظهار کرد: دستورات ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در این منطقه صادر شده است.

 

تقوی عنوان کرد: یکی از خدمات تخصصی پلیس استان، اقدامات کارشناسان مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها و مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی است که مجموعه این خدمات تخصصی سازش بیش از ۷۰ درصدی پرونده‌ها در مراکز انتظامی است.

 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به ضرورت توسعه نظام پیشنهادات و ظرفیت بسیار خوب سامانه ۱۹۷ بازرسی پلیس برای دریافت انتقادات، پیشنهادات و نظرات سازنده مردم در پیشبرد ماموریت‌های پلیس رضوی گفت: روزانه بیش از ۱۰ هزار تماس مردمی با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در استان عملیاتی می‌شود و بازخورد اقدامات و نظرات و پیشنهادات مردم با در نظر گرفتن نقش شهروندی برای پیشگیری از جرایم بسیار حائز اهمیت است. 

 

وی به سیستم پویای ۱۲۰_۰۵۱ برای ثبت خواسته‌ها و مطالبات مردمی از پلیس راهور در استان اشاره کرد و افزود: پلیس خدمتگزار باید پاسخگوی مردم باشد و این شاخصه در کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و اقدامات و اجرایی پلیس خراسان رضوی باید نمود بیشتری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار