معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: از روز 22 بهمن که انتشار اسامی را به صورت رسمی انجام دادیم تا امروز، از مجموع 333 نفر داوطلب قطعی حوزه انتخابیه مشهد و کلات، 16 نفر انصراف دادند و 317 نفر باقی ماندند.
کد خبر: ۸۲۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 16 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، احمد ریواده درباره انصراف نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات، داوطلبان فرصت انصراف دارند و از روز 22 بهمن که انتشار اسامی را به صورت رسمی انجام دادیم تا امروز، از مجموع 333 نفر داوطلب قطعی حوزه انتخابیه مشهد و کلات، 16 نفر انصراف دادند و 317 نفر همچنان در میدان رقابت باقی ماندند.

 

وی افزود: هنوز فرصت برای داوطلبانی که قصد انصراف دارند، تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رای‌گیری فراهم است و می‌‎توانند شخصا به حوزه انتخابیه مراجعه کرده و انصراف خود را اعلام کنند.

 

ریواده در خصوص تخلفات در تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: شیوه تبلیغات در این دوره به نوعی بوده که بیشتر به صورت مستقیم و در قالب دیدارهای مستقیم و رودررو با مردم در محلات شهری و روستایی و در محل مساجد و سالن‌ها و همچنین فضای مجازی انجام شده است.

 

معاون سیاسی فرماندار مشهد ادامه داد: بر اساس قانون 13 اکیپ توسط شهردار مشهد طراحی و کمیته امحا در شهرداری‌های مناطق تشکیل شده، خود شهرداری‌ها این موارد را مستندسازی می‌کنند و قبل از اینکه پرونده تخلفی تشکیل شود، ستادهای انتخاباتی آنها توجیه هستند که این تخلفات را انجام ندهند.

 

وی بیان کرد: تخلفات تاکنون بیشتر اقلام تبلیغاتی خارج از استاندارد قانون انتخابات بوده است، یکی دو مورد بیلبورد زده بودند که تخلف بود، الصاق بر روی تابلوها خصوصا تابلوهای راهنمایی رانندگی نیز در چند مورد گزارش شده که تخلف است، تنها باید اقلام تبلیغاتی خود را در محل‌های تعیین شده که شهرداری مشخص کرده، الصاق کنند، خارج از این محل‌ها تخلف است.

 

ریواده اضافه کرد: یکی دو مورد تخلفات در فضای مجازی نیز بوده که در مسیر قانونی بررسی شده و پرونده تخلف آن به هیات اجرایی برای رسیدگی ارسال می‌شود و در مواردی که جزو جرایم انتخاباتی باشد، در شعب مربوط به بررسی تخلفات جرایم انتخاباتی در دستگاه قضایی قابل بررسی است.

 

ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار