عاملان سرقت‌های خشن در عملیات مسلحانه مشهد پلیس زمین گیر شدند و تعدادی زورگیر به دام افتادند.
کد خبر: ۸۲۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 17 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، ساعتی می‌شد که در خیابان بی هدف پرسه می‌زدند و مأموران هم آن‌ها را زیر نظر داشتند. از نوع نگاه هایشان به اطراف و پاییدن مداوم محل می‌شد فهمید که به دنبال چه چیز هستند. کافی بود زن و یا مردی در آن لحظه پا به خیابان بگذارد آن وقت خودشان را نشان می‌دادند و مثل دیگر قربانیانشان او را تلکه می‌کردند.

 

 

شواهد و ادله کافی علیه آن‌ها وجود داشت پس جای درنگ نبود از همین رو مأموران وارد عمل شدند و به سراغ ۵ جوان موتورسوار رفتند. جوانان موتوری که از دیدن پلیس شوکه شده بودند بلافاصله پا به فرار گذاشتند تا شاید بتوانند مثل دفعات قبل موفق به گریز شوند، اما دیگر کار از کار گذشته بود و مأموران قانون برای دستگیری آن‌ها عزمی جدی داشتند.

فریاد اخطار ایست یکی از مأموران در خیابان پیچید، اما متهمان به راه خود ادامه دادند. دیگر جای تأخیر نبود از همین رو اسلحه‌های چند پلیس از غلاف در آمد و مأموران با در نظر گرفتن همه جوانب و استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیر هوایی کردند.

راکبان فراری موتورسیکلت که از شنیده شدن صدای تیر به وحشت افتاده بودند تعادل خود را از دست دادند و به همراه ترک‌نشینان خود به زمین خوردند. هنوز مأموران به نزدیکی متهمان فراری نرسیده بودند که آن‌ها تصمیم گرفتند پای پیاده به فرارشان ادامه دهند و با زدن به دل کوچه‌های تاریک و خلوت منطقه خود را از دید ضابطان قضایی پنهان کنند، ولی موفق نشدند و همگی در حلقه محاصره پلیس گرفتار شدند.

واژگونی موتورسیکلت سارقان

 

متهمان به همراه دو موتور سیکلت درب و داغانشان به کلانتری آبکوه مشهد منتقل شدند و در برابر افسر بازجوی پلیس قرار گرفتند. آن‌ها ابتدا حاضر به همکاری نبودند و علت فرار خود را ترس از پلیس اعلام کردند، اما بالاخره در میان سؤال و جواب کردن‌های مأمور قانون گرفتار شدند و زمانی که دستگیر شدند دم به تله داده بودند.

۵ جوان دستگیر شده که دیگر دستشان برای قانون رو شده بود لب به بیان واقعیت گشودند و به سرقت‌های خشن و شبانه خود اعتراف کردند. در این میان یکی از افرادی که ساعتی قبل در خیابان جانباز ۷ از سوی متهمان مورد زورگیری قرار گرفته بود به کلانتری آبکوه مراجعه و ضمن شناسایی این جوانان مجرم از آن‌ها شکایت کرد.

مأموران نیز در بازرسی بدنی از این افراد ۸ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۵ قبضه چاقو کشف و ضبط کردند. با احتمال وجود ده‌ها فقره سرقت از سوی متهمان، اما تحقیقات پلیس از این افراد ادامه دارد.

حمله با قمه به پلیس

 

هم زمان با اجرای عملیات دستگیری ۵ جوان زورگیر، تیمی از مأموران دایره تجسس کلانتری شهید هاشمی نژاد طی عملیاتی ضربتی یک جوان سارق را حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.

ماجرای این پرونده نیز از آنجا در دستور کار مأموران کلانتری شهید هاشمی نژاد قرار گرفت که از چندی پیش اخباری مبنی بر سرقت‌های تیز دستانه در مناطق تحت حفاظت این کلانتری توسط مردی جوان گزارش شده بود.

مأموران کلانتری شهید هاشمی نژاد در طی بررسی سرنخ‌های موجود متهم را شناسایی کردند و ردش را در یکی از خیابان‌های مشهد زدند. متهم غافل از اینکه تحت نظر پلیس قرار دارد برای عملی کردن نقشه شوم خود به سراغ زنی جوان که در کنار خیابان ایستاده بود رفت تا گوشی تلفن همراهش را سرقت کند، اما با اقدام به موقع شهروندان وظیفه شناس موفق به این کار نشد و سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت پا به فرار گذاشت.

در این میان مأموران هم به تعقیب این مرد جوان پرداختند و به او اخطار ایست دادند. هنوز زمانی از این تعقیب و گریز نگذشته بود که جوان سارق تعادل خودش را از دست داد و به زمین خورد. او که در اثر این حادثه دچار جراحت سطحی شده بود به قسد فرار با یک قبضه قمه به سمت مأموران حمله کرد که با واکنش جدی پلیس روبه رو و زمین گیر شد.

اقدام مجرمانه این متهم فراری به همراه سرقت‌های خشنش درج پرونده اش شد و مأموران او را به کلانتری شهید‌هاشمی نژاد انتقال دادند. ضابطان قضایی ضمن ضبط قمه متهم در بازرسی بدنی از او تعداد دو دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه چند مدرک هویتی و کارت بانکی متعلق به افراد مختلف را کشف و ضمیمه پرونده او کردند.

به گفته رئیس پلیس مشهد پرونده ۶ متهم دستگیر شده در این دو عملیات برای بررسی‌های بعدی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند و این افراد با قرار مناسب قضایی روانه زندان شدند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: ۳ دستگاه موتورسیکلت که متهمان با آن‌ها مرتکب جرم می‌شدند به دستور مقام قضایی توقیف و روانه پارکینگ شد.

 

رکنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار