پرونده ۶ مأمور پلیس سبزوار که در جریان تیراندازی خیابانی ۳ نفر را به قتل رسانده بودند بعد از رفع نقص برای دومین بار در دادگاه کیفری تهران کلید خورد.
کد خبر: ۸۲۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 18 February 2020

تابناک رضوی: ۴ آبان سال ۹۴ مأموران پلیس شهرستان سبزوار که به‌دنبال یک قاتل فراری بودند، وقتی پی بردند متهم به تهران فرار کرده با نیابت قضایی راهی تهران شدند. آنها در جاده خاوران خودروی متهم را شناسایی کرده و راه را بر او که راننده خودروی پراید بود و سرنشینان خودرو سد کردند اما وقتی با مقاومت آنها رو به رو شدند دست به اسلحه برده و در یک درگیری مسلحانه متهم فراری به‌نام فرشید ۲۴ ساله، برادر ۳۰‌ساله‌اش فرشاد و یکی از دوستانش به‌نام عباس ۲۶ ساله جان باختند.

 

با تکمیل تحقیقات برای هر شش مأمور پلیس به اتهام سه فقره قتل عمدی، تخریب عمدی خودرو و مجروح کردن یک سرباز وظیفه کیفرخواست صادر شد و متهمان در دادگاه پای میز محاکمه ایستادند و هر ۶ نفر به قصاص محکوم شدند.

 

اما زمانی که پرونده برای تأیید حکم به دیوانعالی کشور رفت، از سوی قضات دیوان نقص گرفته شد. از آنجایی که نقص‌ها در مرحله تحقیقات بود، پرونده بار دیگر به شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

 

قضات دیوانعالی اعلام کرده بودند که نظریه کارشناسی اسلحه، بازسازی صحنه قتل، تحقیق از مأموران و شاکیان باید بررسی و تکمیل شود. همچنین نظر کارشناسی از سوی مأموران حفاظت اطلاعات ناجا در مورد تیراندازی صورت گیرد.

 

به دستور بازپرس ساسان غلامی، موارد مورد نظر بررسی شد و برای دومین بار بازسازی صحنه صورت گرفت. همچنین هیأت سه نفره کارشناسی رسمی دادگستری نیز اعلام کرد که مأموران هنگام تیراندازی قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت نکرده‌اند.

 

با تکمیل تحقیقات و رفع نقص‌های اعلام شده، پرونده بار دیگر با صدور کیفرخواست از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی به‌دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

اقتصادآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار