کد خبر: ۸۲۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ 18 February 2020

94 درصد بودجه سال گذشته منطقه 4 شهرداری اصفهان وصول شد. مدیر منطقه 4 شهرداری اصفهان با بیان این مطلب گفت: بودجه این منطقه در سال گذشته ۱۱۵ میلیارد تومان بود که ۹۴ درصد آن وصول شد و این در حالی است که امسال با توجه به شرایط ویژه بودجه منطقه چهار با ۱۷ درصد افزایش به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسید که تاکنون ۷۰ درصد آن تحقق یافته است.

مدیر منطقه 4 شهرداری اصفهان گفت: بزرگترین بازار گل و گیاه استان با مشخصات اطلاعات کامل در محدوده منطقه ۴ و در منطقه تندرستی در حال احداث است.

رضا اخوان با اشاره به اینکه بازار فعلی گل و گیاه در این منطقه قرار دارد اظهار کرد: به علت بارگزاری ها ترافیک زیادی را در منطقه شاهد بودیم در همین راستا جانمایی جدید در حاشیه شهر با مساحت ۱۶ هزار متر داشته ایم که پیشرفت فیزیک در فاز اول مطلوب ارزیابی می شود.

اخوان تاکید کرد: محل جدید نمایشگاه بین المللی و بستر سازی زمین پروانه و پشتیباتی لجستیک آن با شهرداری منطقه 4 بوده و این در حالی است که این پروژه یکی از مهمترین طرح های اجرایی در این منطقه به حساب می آید. 

وی با بیان اینکه این منطقه یکی از نقاط استراتژیک شهر اصفهان به شمار می‌رود که ۷۵۰۰ هکتار مساحت دارد عنوان کرد: ۱۵ درصد وسعت منطقه چهار در محدوده قانونی و ۸۵ درصد آن در حریم شهر قرار گرفته است.

مدیرمنطقه 4 شهرداری اصفهان در مورد محدوده های تعیین شده در این منطقه گفت: ۱۵ درصد محدوده قانونی منطقه به وسعت حدود یک هزار و ۱۳۵ هکتار، بیش از ۹۵ درصد آنکه قابلیت ساخت و ساز دارد، شکل گرفته و از این ۹۵ درصد حدود ۷۰ درصد نوساز است.

اخوان یکی دیگر از مسائل پیش روی این منطقه را بافت فرسوده دانست خاطرنشان کرد: حدود ۷۲ هکتار از مساحت این منطقه بافت فرسوده است .

وی با انتقاد از اینکه در ۱۰ سال گذشته برای کسب درآمد و رسیدن به بودجه با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم بیان داشت: با تغییرات در سیاست‌ها و برنامه ریزی‌ها همچنین تدابیر شهردار اصفهان، این منطقه به شرایط مطلوب رسید.

اخوان اظهار کرد: منطقه 4 شهرداری اصفهان از جمله مناطقی است که در حال حاضر تمام پروژه‌های عمرانی آن فعال است.

مدیر منطقه 4 شهرداری اصفهان در مورد پروژه های فعال در این منطقه توضیح داد: یکی از این پروژه‌های منطقه به عنوان درگاه اصلی ورودی شهر، پروژه میدان شهدای هسته‌ای است که در چند ماه اخیر با حمایت شهردار و شورای شهر تعیین وضعیت آزادسازی آن انجام شد و اجرای پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته از سوی دیگر با همت و تلاش سازمان عمران، بخش اصلی حلقه ترافیکی پروژه میدان شهدای هسته‌ای تا قبل از نوروز ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: عرصه پروژه میدان شهدای هسته‌ای ۳۹ هزار مترمربع با کارکرد هندسی و ترافیکی ویژه در دستور کار قرار دارد.

اخوان اضافه کرد: سه خیابان اصلی با عرض ۶۰ متر به این میدان منتهی می‌شود که هر کدام از این خیابان‌ها یک پروژه بزرگ به شمار می‌رود و در مجموع آزادسازی و اجرای این ابر پروژه‌ها در سال آینده و با آزادسازی و پیش‌بینی بودجه برای آزادسازی و اجرای خیابان‌های منتهی به میدان شهدای هسته‌ای، تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه 4 شهرداری اصفهان به میزان سرانه فضای سبز این منطقه نیز اشاره کرد گفت:  ۳۰ درصد فضای سبز شهر با سه عرصه بزرگ فضای سبز در این منطقه قرار دارد.

وی یکی از چالش های پیش روی این منطقه را تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز عنوان کرد افزود: سال گذشته با توجه به مشکلات شدید کم‌آبی بر اثر خشکسالی، فضای سبز شهر را حفظ کردیم و برای سال‌های آینده نیز با پیش‌بینی احداث منابع آب، خرید پساب، احداث پمپاژ پساب، آبرسانی و لوله گذاری به طول ۱۰ کیلومتر برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

اخوان با اشاره به کلنگ‌زنی چند پروژه عمرانی در منطقه چهار، گفت: احداث منابع آب مشتاق همچنین احداث آشیانه و بازسازی و نوسازی ایستگاه آتش نشانی شماره چهار اصفهان در تقاطع خیابان حمزه و پروین هفته آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیر منطقه 4 شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از پروژه‌هایی که باعث رونق و سرزندگی و ارزش افزوده ویژه برای محله روشن دشت، پینارت، زاینده رود، تفکیکی‌های محسن‌پور، تفکیکی سامان گستر و مجموعه گل‌ها می‌شود، پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن است اظهار کرد: سال آینده پروژه‌های زیادی همچون احداث پارک، مجموعه ورزشی، توسعه فضای سبز، خیابان‌سازی، پیاده‌روسازی، آسفالت در محله‌های مورد نظر در دستور کار منطقه چهار قرار گرفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار