پنجشنبه و جمعه گذشته که چندبار تاکسی اینترنتی گرفتم، متوجه شدم قیمت‌ها نسبت به روز‌های گذشته افزایش داشته است
کد خبر: ۸۲۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ 19 February 2020

تابناک رضوی- «پنجشنبه و جمعه گذشته که چندبار تاکسی اینترنتی گرفتم، متوجه شدم قیمت‌ها نسبت به روز‌های گذشته افزایش داشته است، اما رانندگان از علت آن بی اطلاع بودند. اگر قرار باشد قیمت تاکسی اینترنتی زیاد شود از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنیم.» این را یکی از مسافر‌های همیشگی تاکسی‌های اینترنتی می‌گوید و ادامه می‌دهد: در هفته گذشته نیاز بیشتری به استفاده از این تاکسی‌ها داشتم و هزینه زیادی برای کرایه پرداخت کردم، این درحالی است که تبلیغات این تاکسی‌ها با قیمت‌های پایین تری (نسبت به تاکسی تلفنی ها) شروع شده بود.

یکی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هم دراین باره می‌گوید: افزایش قیمت در شب‌ها و روز‌های خاص به دلیل زیاد بودن درخواست‌های مسافران طبیعی است. همه رانندگان می‌دانند که در این زمان‌ها قیمت بیشتر می‌شود و هدف مسئولان تاکسی‌های اینترنتی هم این بوده است که رانندگان را به حمل و نقل مسافر ترغیب کند. چراکه گاه رانندگان به دلیل سود کم از کار انصراف می‌دهند و گاه به مشکل می‌خوریم. در واقع اگر چنین افزایش قیمتی نباشد رانندگان به فعالیت در مسیر‌های مرکزی و پرترافیک شهر تمایلی ندارند.»

 

افزایش رسمی قیمت نداشتیم

درحالی که در تلاشیم با مدیران ۲ تاکسی اینترنتی معروف و مهم شهر یعنی مدیران «تپسی» و «اسنپ» گفتگو کنیم و دلیل این افزایش قیمت را جویا شویم، تنها به گفتگو با مدیر منطقه شرق تپسی موفق می‌شویم. افشین بزرگ نیا البته افزایش قیمت رسمی تاکسی‌های اینترنتی را رد می‌کند و می‌گوید: به جز ۱.۵درصد افزایش قیمت که از دی ماه به دلیل افزایش عوارض شهرداری بوده است، تغییر قیمت دیگری نداشته ایم. آن افزایش قیمت هم طبق مصوبه وزارت کشور و در راستای کاهش آلایندگی هوا بود. جدا از این موضوع، پس از آن و حتی پس از افزایش قیمت بنزین هم تغییری در قیمت‌ها ندادیم، زیرا تأکید بر این بود که قیمت‌ها را ثابت نگه  داریم.

 

بزرگ نیا در ادامه توضیح می‌دهد: یک عامل افزایش قیمت، بارندگی‌های فصلی و افزایش درخواست هاست که باعث افزایش موقت قیمت‌ها می‌شود. این افزایش قیمت به شکل سیستمی است و به انتخاب ما نیست بلکه در صورت افزایش درخواست ها، قیمت افزایش پیدا می‌کند و هدف این است که رانندگان به جابه جایی مسافر ترغیب شوند.

او تأکید می‌کند: قیمت گذاری ما چند پارامتر دارد؛ یکی زمان سفر است و دیگری مسافت. در زمینه مسافت که خیلی تغییری نداریم، مگر اینکه مسیری بسته باشد، اما درباره زمان سفر، مبلغ متغیر است. به عنوان نمونه در مناسبت‌های مختلف زمان طی کردن مسیر خیابان‌ها به دلیل شلوغی تفاوت زیادی پیدا می‌کند که به تبع آن قیمت‌ها نیز متفاوت می‌شود.

 

بزرگ نیا این را هم اضافه می‌کند:‌از آنجا که قیمت گذاری تاکسی‌ها هوشمند است اگر یک مسیر ثابت را در ساعت‌های مشخص قیمت بگیرید، خواهید دید که در ساعت‌های پیک ترافیک یا کاهش ترافیک، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود؛ بنابراین افزایش قیمت در هفته گذشته به دلیل مناسبت هایی، چون روز مادر و افزایش درخواست‌ها بوده است و هیچ تغییر قیمت رسمی‌ای نداشته ایم.

 

شهرآرا نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار