معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش قدرت خرید متقاضیان در قالب‌های مختلف یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت در خانه‌دار کردن متقاضیان است.
کد خبر: ۸۲۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 21 February 2020

خبرنگار: کباری/افزایش قدرت خرید متقاضیان هدف اصلی دولت در خانه‌دار شدن مردم است / دور دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن تا پایان سال انجام می‌شود

به گزارش تابناک سمنان: محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تسهیلات جعاله خرید مسکن از ۲۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: افزایش این میزان تسهیلات تأثیر چندانی در افزایش و یا کاهش قیمت مسکن ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این میزان تسهیلات برای افرادی که از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم استفاده می‌کنند به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافته که این تسهیلات خود می‌تواند بخش کوچکی از نیاز خرید مسکن متقاضیان را تأمین کند.

او با اشاره به اینکه هدف ما افزایش قدرت خرید متقاضیان برای مسکن است، گفت: همواره در بین مسئولان بخش مسکن موضوع افزایش قدرت خرید مطرح است و ما خود می‌دانیم که این تسهیلات تنها بخش کوچکی از نیاز مسکنی مردم را تأمین می‌کند.

محمودزاده اظهار کرد: پیشنهاداتی به بانک مرکزی جهت افزایش نرخ تسهیلات داده شده، اما باید شورای پول و اعتبار، بانک مسکن و بانک مرکزی با افزایش میزان تسهیلات موافقت کند.

او بیان کرد: بازار مسکن هم‌اکنون در شرایط ثبات قیمتی به سر می‌برد و ما سعی خواهیم کرد با افزایش قدرت خرید متقاضیان و عملیاتی کردن طرح اقدام ملی مسکن بتوانیم بازار آرامی را برای متقاضیان مسکن فراهم کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مسکنی دولت به شمار می‌رود که این خود می‌تواند بخش بزرگی از نیاز مسکنی این حوزه را به ویژه برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه تأمین کند.

او افزود: ثبت نام مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن به پایان رسیده و تا نیمه دوم بهمن ماه پالایش متقاضیانی که در این دوره در شهر‌های مختلف ثبت نام کرده‌اند به اتمام می‌رسد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: با حذف بیش از ۴۲ ددرصد از متقاضیانی که شرایط لازم را برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن نداشتند ظرفیت‌های جدیدی در شهر‌های مختلف به ویژه تهران ایجاد می‌شود که این خود می‌تواند زمینه ساز متقاضیان دهک‌های ۳ تا ۵ را برای دور دوم فراهم کند.

محمودزاده یادآور شد: قیمت هر متر مربع واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن یک و نیم تا ۲.۵ میلیون تومان است که برای متقاضیان اقشار متوسط حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تمام می‌شود که خود در این شرایط اقتصادی برای متقاضیان مناسب است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: از امروز متقاضیانی که حذف شده اند می توانند با مراجعه به سامانه دلیل حذف‌خود را دریافت و در صورت بررسی شرایط مجددا به دور جدید ثبت نام‌ بازگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار