کد خبر: ۸۲۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹ 23 February 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  امروز و پس از انتشار کلیپی از دورن بیمارستان شهید رجایی که در آن نشان داده می‌شود دو نفر از پرسنل این بیمارستان با لباس‌های ویژه و ایزوله مخصوص بیماری‌های ویروسی و عفونی در حال انتقال یک بیمار به آمبولانس هستند.
صیدی در واکنش به انتشار این فیلم در فضای مجازی گفت که شخصی که این فیلم را منتشر کرده بدون اینکه از نوع بیماری بیمار در حال انتقال اطلاعی داشته باشد، شبهه وجود ویروس کرونا در گچساران را به جامعه منتقل کرده.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود که به هر حال در همه بیمارستان‌ها مراجعه‌کنندگانی با انواع بیماری‌های مشکوک عفونی که ممکن است آنفولانزا، منژیت، عفونت ریه، کلیه یا کرونا باشد مراجعه می‌کنند اما پوشیدن لباس‌های ایزوله مخصوص در راستای حافظت از پرسنل دلیلی مبنی بر وجود بیماری کرونا نیست.
 
صیدی ادامه داد که در حوزه تشخیص بیماری کرونا تنها یک مرکز آن هم در تهران است که می‌تواند این بیماری را تشخیص دهد که آیا بیمار به کرونا آلوده شده یا نه.
او با اشاره به خصوصیان بیماری کرونا گفت این بیماری مرگ و میری کمتر از بیماری آنفولانزا دارد اما واگیردار است و سطح واگیردار بودن آن از آنفولانزا بیشتر است.
استفاده از ماسک؛ شستن مرتب دست‌ها، رعایت فاصله مناسب، استفاده از مایعات ولرم و جلوگیری از خشک ماندن گلو نکاتی است که دکتر صیدی آنها را به مردم توصیه کرده و خواستار رعایت آن شده.
او در ادامه یادآور شد مردم نگران نباشند و هشدارها و اخبار را از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی یا شبکه بهداشت و درمان گچساران پیگیری کنند
صیدی در پایان گفت : اینکه پرسنل ما در این فیلم از لباس‌های مخصوص استفاده کرده‌اند امری عادی بوده و در بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان شهید رجایی برای حفاظت از پرسنل در مواجه با مراجعه‌کنندگان دارای بیماری‌های عفونی از این لباس‌ها استفاده می‌شود./خبراوران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار