مسئول برگزاری اولین جشنواره تئاتر دانشجویی تک‌نفره مونوراز گفت: اولین دوره جشنواره تئاتر تک‌نفره دانشجویی مونوراز طی روزهای پنجم تا هفتم اسفند ماه ۹۸ در تالار فردوسی مجتمع جهاددانشگاهی مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۲۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 23 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، اکرم‌السادات زعفری‌نژاد با بیان این خبر اظهار کرد:اولین دوره جشنواره تئاتر تک‌نفره دانشجویی مونوراز طی روزهای پنجم تا هفتم اسفند ماه ۹۸ با حضور نخبگان دانشجویی عرصه تئاتر و مسئولان شاخص کشوری، استانی و شهری در تالار فردوسی مجتمع جهاددانشگاهی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: حضور عموم علاقه‌مندان به هنر تئاتر جهت تماشای تئاترها رایگان بوده و هیچگونه بلیط‌فروشی‌ای نخواهیم داشت؛ در تلاش هستیم این جشنواره را به‌صورت مستمر برگزار کنیم و دوره دوم این رویداد هنری را نیز در سال ۹۹ و در سطحی ملی خواهیم داشت.

مسئول برگزاری اولین جشنواره تئاتر دانشجویی تک‌نفره مونوراز با بیان اینکه به دنبال معرفی هرچه بهتر هنرمندان و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های آنان هستیم، خاطرنشان کرد: به‌زودی دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر دانشجویی تک‌نفره مونوراز در مشهد افتتاح می‌شود تا در دوره‌های بعدی شاهد حضور تمامی دانشجویان این عرصه در سطح کشور باشیم.

زعفری‌نژاد در رابطه با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اخبار تعطیلی فعالیت‌های هنری تا اطلاع ثانوی، گفت: در این رابطه منتظر تصمیم مسئولان بالادستی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز مدیران دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم؛ همچنین مباحث مطرح شده در رابطه با لغو جشنواره تئاتر معلولان در مشهد را هم دنبال کردیم، بی‌شک مهمترین گام را در سلامت مردم و شرکت‌کنندگان و عوامل برگزاری جشنواره می‌دانیم و اگر بدانیم کوچکترین خطری سلامت افراد را تهدید می‌کند زمان برگزاری را تغییر خواهیم داد.

در این نشست مهدی خادمی، دبير اولین جشنواره تئاتر دانشجویی تک نفره مونوراز، گفت: تعداد ۵۴ متن به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۳۰ متن با رای هئیت ۳ نفره بازخوان انتخاب شد و از این تعداد نیز ۱۲ اثر به بخش نهایی و مسابقه‌ای جشنواره راه یافتند.

وی افزود: در این جشنواره ۱۴ نمایش تک‌نفره ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای اجرا می‌شود و در پایان ۳ اثر برتر از نگاه هئیت ۳ نفره داوران معرفی و تجلیل خواهند شد.

دبیر اولین جشنواره تئاتر دانشجویی تک‌نفره مونوراز با اشاره به اینکه آثار برگزیده پس از برگزاری این رویداد هنری اجرای عموم آثار برگزیده را در سالن تئاتر شهر مشهد خواهیم داشت، بیان کرد: زمان اجراهای اولین جشنواره تئاتر دانشجویی تک‌نفره مونوراز از دوشنبه پنجم تا چهارشنبه هفتم اسفند ماه ۹۸ و از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۲۰ خواهد بود و اختتامیه آن نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه ۹۸ است و مکان اجراها و اختتامیه هم در سه‌راه ادبیات، تالار فردوسی مجتمع جهاددانشگاهی مشهد خواهد بود.

همچنین حمیدرضا آذرباد، مدیر اداره فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی، گفت: در سطح استان ۲۱ واحد دانشگاهی علمی کاربردی با ۳۵ هزار ۴۰۰ دانشجو وجود دارد که از این میزان ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگ و هنر واحد ۱ خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند و این واحد جزو واحدهای برتر علمی کاربردی استان است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره در راستای توسعه کارآفرینی بوده است و در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مبلغ ۱۲ میلیارد تومان در شورای علمی کاربردی کشور در حوزه فعالیت‌های هنری به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار