رئیس جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان، گفت: با توجه به پیش بینی بارش سنگین طی سه روز آینده، ۴۱۵ نفر از نیروهای امدادی هلال احمر اصفهان در حال وضعیت زرد و آماده باش برای امداد و نجات به حادثه دیدگان هستند.
کد خبر: ۸۲۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 24 February 2020

محمد محمدی با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به اصفهان طی سه روز آینده اظهار کرد: وقوع بارندگی بیشتر در نواحی غرب و شمال استان اصفهان پیش بینی شده است، این بارندگی‌ها در مناطق فریدن، فریدون شهر، چادگان، گلپایگان، خوانسار، تیران و در شمال استان در شهرستان کاشان است.

رئیس جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان، گفت: این سامانه بارشی از امروز بعد ظهر شروع می‌شود و تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد. بارش‌ها مداوم و به طور کامل نیست و مواقعی فعال و گاهی اوقات هم غیر فعال می‌شود و معمولاً این بارش‌ها از نواحی غرب شروع می‌شود و تا شمال استان ادامه پیدا می‌کند.

محمدی با تاکید بر اینکه به منظور امدادرسانی به همشهریان به همه شعب هلال احمر اعلام وضعیت زرد و آماده باش داده شده است، گفت: برای امدادرسانی در طی این سه روز به دلیل شرایط جوی هوا به نیروها اعلام شده که با آماده کردن تجیهزات و تکمیل پرسنل برای امداد و نجات اعلام آمادگی کنند و با تکمیل نیروها برای مقابله با تبعات احتمالی این بارندگی در وضعیت زرد باشند.

وی تصریح کرد: حدود ۴۱۵ نفر از نیروهای امدادی هلال احمر اصفهان در حال آماده باش هستند که از این تعداد حدود ۵۶ نفر پرسنل هلال احمر اصفهان بوده و ما بقی افراد نجات گران و داوطلبان در استان خواهند بود.

رئیس جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان، اظهار کرد: توزیع نیروهای امدادی وابسته به تعداد نیروهایی دارد که در ساختار هلال احمر بودند و در سامانه‌ها ثبت شدند. با توجه به بحث ورود به حوادث و حساسیت بیمه این افراد که وجود دارد معمولاً نیروهای امدادرسان در عملیات امداد و نجات کسانی هستند که حتماً از قبل در ساختار نیروی انسانی هلال احمر ثبت نام شده باشند.

محمدی با اشاره به اینکه در شرایط جوی و بارندگی سه روز آینده هلال احمر اصفهان معین استان‌های همجوار خواهد بود، اظهار کرد: در سامانه بارشی و حوادث جوی تا روز چهارشنبه هلال احمر استان اصفهان معین استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان و خوزستان به دلیل احتمال سیلابی شدن این استان‌ها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در سامانه بارشی روزهای آتی هلال احمر استان‌های تهران و کرمان در امدادرسانی معین استان اصفهان هستند، گفت: طی سه روز آتی با توجه به حوادث جوی و بارندگی‌ها چنانچه حادثه بزرگی در اصفهان اتفاق بیفتد این دوستان در حیطه امداد و نجات و کمک رسانی به حادثه دیدگان معین استان اصفهان خواهند بود.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار