کد خبر: ۸۲۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 24 February 2020

قم به عنوان یک شهر مذهبی که روزانه تعداد زیادی زائر به آن رفت و آمد می‌کنند اولین شهری بود که درگیر کرونا شد. حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران مکان‌هایی هستند که بیشتر در آنها تجمع جمعیت ایجاد می‌شود و این نکته نگرانی‌ها را در مورد شیوع ویروس کرونا افزایش داده است. در همین مورد بعضی، از لزوم تعطیلی این اماکن صحبت می‌کنند. محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه‌ی علمیه‌ی قم، در این مورد می‌گوید که ویروس کروناو مسائل از این دست علمی هستند و متخصصین باید در موردش نظر دهند و تصمیم بگیرند.

از سوی دیگر سهیل سهیلی، معاون اداره کل اماکن متبرکه سازمان اوقاف می‌گوید که با تعطیلی حرم‌ها مخالف است می‌گوید که می‌شود آنها را ضدعفونی یا استریل کرد.

فاضل میبدی در این مورد به انصاف نیوز گفت: «ویرس کرونا و مسائل بهداشتی‌ای از این دست کاملا علمی هستند و کارشناس‌ها باید نظر دهند. تشخیص اینکه کجا قرنطینه شود و کجا نشود و کدام یک از اماکن عمومی مسدود و کدام باز باشد کار کارشناسی است. اگر یک مسئله‌ای علمی باشد و کارشناسان تایید کنند ما باید تسلیم شویم. نمی‌شود به خاطر اینکه یک مکان مذهبی است یا حرم یا مسجد است باز باشد. اگر کارشناس یا کسی که در این کار تخصص دارد تشخیص دهد که ممکن است این کار آسیبی داشته باشد و به دیگران سرایت کند. باید نظر او تایید و عمل شود.»

سهیل سهیلی، در نظری متفاوت به انصاف نیوز گفت: «من با تعطیلی حرم‌ها و مکان‌های متبرکه موافق نیستم، می‌شود آنها را ضدعفونی یا استریل کرد اما شخصا با اینکه تعطیل شوند موافق نیستم.»

او همینطور در پاسخ به اینکه آیا این اداره برنامه‌ای برای تعطیلی این اماکن در روزهای پیش رو دارد یا نه گفت: «خیر، فعلا که اتا این لحظه هیچ برنامه‌ای در این مورد به ما ابلاغ نشده است.»

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
خداوند انشا الله به مسئولین ما عقل ودرایت عنایت فرماید .

وقتی که مسئولین ومتخصصین وخبرگان بهداشت اعلام میکنند اماکن تجمعی وزیارتی بایستی

تعطیل شود . همه باید مطیع بوده وبایستی اطاعت کنند .

ونباید بیرق وعلم خود مختاری را بردارند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار