استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به داده ها هواشناسی فردا احتمال بروز سیل وجود دارد هلال احمر ،راهداری و پایانه ها آمادگی کامل را داشته باشند، در بحث کرونا نیز تمام دستگاه ها به دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل بیماری کمک کنند.
کد خبر: ۸۲۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 24 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: در حال حاضر در استان گرفتار دو بحرانیم که البته سخت نیست و اگر مدیریت نکنیم ممکن است منجر به شرایط خطرناک بشود.

وی افزود: از مدیران خواهشمندم برگزاری جلسات خصوصا درباره کرونا را به یک هفته تا 10 روز برسانند و از برگزاری جلسات غیر ضروری صرف نظر کنند همچنین همه دستگاه ها اجرایی به دانشگاه علوم پزشکی برای گذشت از این بحران کمک کنند. همه می دانیم بهترین راه برای مقابله با این بیماری پیشگیری است و پیشگیری با هزینه کمتری همراه است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بنا بر اطلاع رسانی مدیر کل سازمان هواشناسی فردا حدود 730 میلیمتر در سطح استان بارش خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: این نشان می دهد در استان سیل قوی در پیش است البته سیل قابل مدیریت و پیشگیری است البته این مستلزم این است که محکم پای کار بیاییم.

این مسئول تصریح کرد: هلال احمر آمادگی کامل برای مواجه با سیل را داشته باشد، پک های غذایی را در نظر بگیرید اگر لازم است، روستاها جا به جا شود تا شرایط به حالت عادی برگردد، امور آب اگر احتمال می دهد طغیانی ممکن است در رودخانه ها رخ دهد تمهیدات لازم را به کار بگیرند، در بحث لایروبی نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مدیریت سد ها و تنظیم آن برای امور آب مهم است و گروهی برای تنظیم و کنترل ورود و خروج آب قرار دهیم و این به کنترل سیل کمک می کند. پایانه ها هم باید آمادگی کامل داشته باشند تا رفت و آمد مختل نشود سایر سازمان ها مثل توزیع برق نیز آمادگی کامل داشته باشند. همچنین به فرمانداران ابلاغ شود که امشب آماده باش کامل باشند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: مردم در این شرایط باید احساس کنند مسئولین کنارشان هستند و جاهایی که لازم به جا بجایی است بلافاصله با هلال احمر صحبت شود تا  از این بحران نیز عبور کنیم همچنین در گردنه ها شرکت راه و شهرسازی و پایانه ها دقت کنند، گردنه ها ممکن است ریزش داشته باشد و امکان بروز زمین لغزش هم وجود دارد سازمان راهداری این امور را مد نظر قرار دهد.

وی ابراز داشت: در خصوص سیل تجربه ابتدای سال 98 را داریم که اگر مردم پای کار بیایند، مردم مدیریت سیل را بر عهده بگیرند مشکل حل می شود.

بازوند در پایان به مدیران کل ادارات این اختیار را داد تا بانوان شاغل در ادارات که کودکانشان را در مهد کودک نگهداری می کنند با توجه به تعطیلی مهدها کودک و با صلاحدید مدیران کل با تاخیر یا به صورت پاره وقت در محل کار حاضر شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار