سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: طبق مشاهداتی که داشتیم این بیماری در برخی شهرهای که اوج گرفته بود اکنون طبق نمودارها افت کرده است.
کد خبر: ۸۲۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 25 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، اکبر ترکی امروز در خصوص بیماری کرونا عنوان کرد: این بیماری شبیه به بیماری آنفولانزا است که در برخی از استان‌های کشور این بیماری بین افراد مثبت اعلام شده و البته احتمال می‌رود که استان‌های دیگر هم درگیر شوند.

 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بیماری به مانند بیماری‌های ویروسی دیگر درمان خاصی ندارد و بهترین درمان آن پیشگیری است.

 

 

وی افزود: تلفات این بیماری حتی نسبت به برخی بیماری‌های ویروسی در جهان بسیار کمتر است اما به هر حال جان حتی یک فرد مهم است و باید بکوشیم تا این بیماری را کنترل کنیم.

 

ترکی اظهار داشت: انتشار برخی اخبار غیر واقع باعث ایجاد اضطراب در بین افراد جامعه می‌شود و همین امر باعث پایین آمدن سیستم دفاعی بدن می شود که این اضطراب‌ها از خود بیماری کرونا نیز خطرناک‌تر است.

 

نماینده شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، بوئین و میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیشگیری این بیماری یک بخش آن به خود افراد بر می‌گردد که با رعایت نکات و آموزش‌های بهداشتی باید آن را انجام دهند، اما بخش دوم آن مختص قوای سه‌گانه است باید به کمک وزرات بهداشت بیایند و این بیماری را کنترل کنند.

 

وی افزود: برای کنترل این بیماری در برخی استان‌ها بیمارستان‌های با تجهیزات لازم  پیش‌بینی شده است که بیماران مبتلا به کرونا به این بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

 

ترکی با بیان اینکه قرنطینه شهری به معنی حصر نخواهیم داشت، گفت: در شهرهایی که آمار ابتلا به بیماری بالا است، حتما برنامه‌هایی برای کاهش تردد در مکان های شلوغ را خواهیم داشت و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را دنبال خواهیم کرد که تمام این تصمیمات مناسب با شرایط در ستاد پیشگیری کرونا در کشور گرفته می‌شود.

 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر بهداشت با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان توضیحات لازم را دادند و در راستای این جلسه از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست  شد که مبلغی قابل توجهی برای مبارزه و پیشگیری به صورت فوری در نظر گرفته شود.

 

وی در خصوص کمبود ماسک و برخی اقلام بهداشتی در بازار اظهار کرد: طبق تصمیماتی که بین وزارت بهداشت و وزارت صمت گرفته شد، صادرات ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع شده و همچنین تولید اقلام بهداشتی در گروه‌های صنعتی افزایش یافته است و این وعده را دادند که در این بخش مشکلی نداشته باشیم.

 

ترکی اوج فعالیت این ویروس را بین دو تا سه هفته دانست و بیان کرد: طبق مشاهداتی که داشتیم این بیماری در برخی شهرهای که اوج گرفته بود اکنون طبق نمودارها افت کرده است، اگر پیشگیری و اقدامات بهداشتی انجام شود طی هفته‌های آینده این بیماری کنترل می‌شود و تمام قوا سعی خود را بر آن داشتند که این بیماری را کنترل کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار