دمای هوای آذربایجان‌غربی 6 تا 8 درجه سردتر می شود.
کد خبر: ۸۲۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 25 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: روند کاهشی دمای هوای آذربایجان‌غربی از اواخر وقت امروز آغاز شده و به طور میانگین بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

اردلان محمدپور گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر وقت امروز به علت شمالی شدن جریانات جوی و ریزش هوای سرد میانگین دما به طور محسوسی در منطقه کاهش یافته به طوری‌که دمای بیشتر شهرهای استان به صفر درجه نزدیک خواهد شد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی موجود در منطقه نیز تا اواخر وقت امروز فعالیت خود را در منطقه آذربایجان‌غربی به صورت بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رفت که سامانه بارشی فعلی، شدت بارش قابل توجهی داشته باشد ولی به علت تغییرات جوی، این امر محقق نشد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: در شبانه روز گذشته سردشت با ۱۳.۶ میلی‌متر، پیرانشهر با ۱۰.۱ میلی متر، تکاب با ۷.۸ میلی متر و میاندوآب با ۱.۹ میلی‌متر بیشترین بارندگی را به خود اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته ارومیه با منفی چهار درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و بوکان و شاهین‌دژ نیز به ترتیب با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان بودند.

محمدپور گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هوای مهاباد نیز بین سه و هشت درجه سانتی‌گراد و دمای ارومیه نیز بین منفی چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار