هفت فیلمی که قرار است در نوروز ۹۹ برای مخاطبان اکران شوند را بیشتر بشناسید.
کد خبر: ۸۲۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 25 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: هفت فیلم سینمایی برای اکران نوروزی مشخص شدند که در هفت گروه سینمایی برای مخاطبان در نوروز ۹۹ تدارک دیده شده است که در این گزارش به معرفی آنها می‌پردازیم.

فیلم‌های اکران نوروز 99 را بشناسید+ تصاویر

فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمدکارت 

فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی یکی از فیلم های بخش نگاه نو در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بود که توانست جوایز بسیاری را کسب کند که یکی از آن سیمرغ بهترین فیلم مردمی بود.

محمد کارت بازیگر و کارگردان مستندساز جوان کشورمان در اولین تجربه ساخت فیلم بلند سینمایی، «شنای پروانه» را مقابل دوربین برد و از حضور رسول صدرعاملی به عنوان تهیه کننده در این فیلم بهره برد.

به نظر منتقدان سه بازیگر این فیلم بازی درخشانی داشتند و طناز طباطبایی و امیر آقایی توانستند جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن جشنواره فیلم فجر را کسب کند. حتی به گفته خیلی از منتقدان و اهالی رسانه جواد عزتی شانس بالایی در دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول را داشت اما از دریافت این جایزه ناکام ماند.

داستان این فیلم ماجرای پرفراز و نشیبی دارد به این گونه‌ای که فیلمی از زنی به نام پروانه (طناز طباطبایی) در فضای مجازی منتشر می‌شود. حالا هاشم شوهر پروانه (امیر آقایی) و برادرش حجت (جواد عزتی) به دنبال انتقام گرفتن از کسی که این فیلم را منتشر کرده هستند، اما ماجرا در ادامه شکل دیگری به خود می‌گیرد.

بازیگران «شنای پروانه» عبارتند از: جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری.

سهم جشنواره فیلم فجر برای نوروز ۹۹ سه فیلم شد/ فیلم‌های اکران نوروزی را بشناسید

فیلم سینمایی «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی 

محمدهادی کریمی کارگردانی که ساخت فیلم «کمدی انسانی» را در کارنامه هنری اش دارد، با فیلم «پسرکشی» به سینما‌ها می‌آید.

«پسرکشی» ششمین فیلم محمدهادی کریمی است که بعد از «کمدی انسانی» در شهرهایی، چون تهران، قزوین و کاشان جلوی دوربین رفت.

ششمین ساخته محمد هادی کریمی، داستانی معمایی از پیچیدگی‌های روابط خانواده‌ای است که به خاطر یک باور غلط، دهه‌ها دچار بحران هستند.

این فیلم جزو رزروی‌هایی بود که در نیمه جشنواره به بخش سودای سیمرغ اضافه شد.

بازیگران «پسرکشی» عبارتند از: ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی، صحرا اسداللهی، زینب قادری و لیلا اوتادی، با حضور لیلا زارع و با معرفی شهناز نصرتی و سهیل قاصدی.

سهم جشنواره فیلم فجر برای نوروز ۹۹ سه فیلم شد/ فیلم‌های اکران نوروزی را بشناسید

فیلم سینمایی «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی

«لامینور» بیست و هفتمین فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی است که بیست و پنج شهریور جلوی دوربین رفته بود. مهرجویی «لامینور» را پس از ۶ سال دوری از سینما جلوی دوربین برده است و از حضور در جشنواره امسال انصراف داد.

نویسندگی این فیلم را خود داریوش مهرجویی به همراه همسرش وحیده محمدی فر به عهده دارند. عبدالله اسکندری به عنوان طراح گریم باز هم در این فیلم حضور خواهد داشت تا این فیلم ششمین همکاری او با مهرجویی پس از فیلم‌های «هامون»، «بانو»، «پری»، «درخت گلابی» و «دختر دایی گمشده» باشد.

بازیگران «لامینور» عبارتند از: علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، امرالله صابری، رضا داودنژاد، دیبا زاهدی، سیامک ادیب و فریماه فرجامی.

سهم جشنواره فیلم فجر برای نوروز ۹۹ سه فیلم شد/ فیلم‌های اکران نوروزی را بشناسید

فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد

فیلم سینمایی پرحاشیه «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد روایتی از زندگی لاله صدیق، قهرمان رالی و سوارکاری است. ساخت این فیلم سینمایی مدت‌ها پیش آغاز شده بود اما بودجه بالای این فیلم، حاشیه‌های مختلفی برای آن به وجود آورد. در پی این حواشی حتی پای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی وقت نیز به ماجرا کشیده شد. ساخت این فیلم سینمایی با سرکار آمدن حجت الله ایوبی به‌عنوان رئیس سازمان سینمایی به دو دلیل بودجه زیاد و حضور اسدالله نیک‌نژاد منتفی شد.

اما بعد از وقفه‌ای طولانی ساخت این فیلم ادامه پیدا کرد و قرار بود در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شود که این اتفاق رخ نداد. تهیه‌کننده فیلم تورج منصوری است و از تیم تولید پیشین فیلم، پروانه پرتو و محمدرضا منصوری دیگر در پروژه حاضر نیستند.

سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری، سینان تازچو، نیکی کریمی، سام قریبیان، همایون ارشادی، پیام اینالویی، محمود اردلان، امیرعلی دانایی و محمد صادقی از جمله بازیگران آن هستند.

فیلم‌های اکران نوروز 99 را بشناسید+ تصاویر

فیلم سینمایی «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی

«بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی و تهیه کنندگی سید غلامرضا موسوی در حوزه سینمای کودک و نوجوان ایران تولید شده است و اولین نمایش فیلم «بازیوو» در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان بود.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «ماپان مخترع بازی ها و خالق سرزمین «بازیوو» برای نجات سرزمینش از چنگال سیلوس به دنبال پیدا کردن قهرمانی از میان بچه های زمین است اما ژوبین پسربچه دست و پا چلفتی بدترین انتخاب ممکن برای این کار است.

بازیگران عبارتند از:پژمان بازغی، برزو ارجمند، محمدرضا هدایتی، لیندا کیانی، سحر ذکریا با هنرمندی رضا شفیعی جم و با معرفی مجید افشاری و فرانک جلیلی.

سهم جشنواره فیلم فجر برای نوروز ۹۹ سه فیلم شد/ فیلم‌های اکران نوروزی را بشناسید

فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف ۲» به کارگردانی پیمان قاسمخانی

فیلم سینمایی «خوب بد جلف ۲: ارتش سری» به نویسندگی، کارگردان و تهیه کنندگی پیمان قاسم‌خانی دنباله‌ای بر فیلم «خوب بد جلف» با محوریت زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی است؛ ترکیبی که نخستین بار در سریال «پژمان» به کارگردانی سروش صحت و نویسندگی مهراب قاسم‌خانی و پیمان قاسم‌خانی مورد توجه قرار گرفت و پس از اقبال عمومی، پیمان قاسم خانی از دل آن دو فیلم ساخت که عملاً بسترساز تبدیل شدن جمشیدی به بازیگر نیز شد.

در قسمت دوم این فیلم گروهی اطلاعاتی از آمریکا به ریاست دکتر مدنی (فرهاد آییش) و با عضویت فربد (حامد کمیلی) به ایران می‌آید تا زیر نظر دونالد ترامپ منابع کیک زرد ایران را نابود کند و برای پوشش از بازیگری سام درخشانی و پژمان جشمیدی استفاده می‌کند و آن گونه که قاسم خانی گفته، در قسمت سوم بشکه کیک زردی که در قسمت دوم به آن پرداخته شد، مانند استخوان کارتون پلنگ صورتی که بین همه دست به دست می‌شد بین همه می‌چرخد و برای کاراکتر‌ها اتفاقات بامزه‌ای را رقم می‌زند.

سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلى، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، امیرمهدى ژوله، مارال فرجاد، على اوجی و شکیب شجره بازیگران «خوب بد جلف ۲: ارتش سری» هستند.

سهم جشنواره فیلم فجر برای نوروز ۹۹ سه فیلم شد/ فیلم‌های اکران نوروزی را بشناسید

فیلم سینمایی «زن‌ها فرشته اند ۲» به کارگردانی محمد حسین فرحبخش جزو فیلم‌هایی است که در سکوت خبری کلید خورد و اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.

گفتنی است به جز «بازیوو»، «لاله»، «لامینور» و «زن‌ها فرشته اند ۲» بقیه  فیلم‌ها در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند.

پیش از این گفته شده بود اولویت اکران‌های نوروزی با فیلم‌های حاضر در جشنواره است که با نگاهی به لیست نوروز ۹۹، متوجه می‌شویم  سهم فیلم‌های جشنواره فقط سه فیلم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار