ماینده سازمان جهانی بهداشت:
نماینده سازمان جهانی بهداشت در نشستی در محل وزارت خارجه گفت که ایران از ظرفیت‌های لازم برای مدیریت کرونا برخوردار است.
کد خبر: ۸۲۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ 27 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، به ابتکار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (چهارشنبه) هفتم اسفند ماه نشستی با شرکت نماینده سازمان جهانی بهداشت، مقامات وزارت بهداشت و با دعوت از سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

 

نماینده سازمان جهانی بهداشت طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: ایران از ظرفیت‌های لازم بنیادین برای مدیریت این بیماری برخوردار است. 

 

مدیران وزارت بهداشت کشورمان نیز در این جلسه ضمن ارائه آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا در ایران ، بر تعهد و پایبندی کشورمان به مقررات شناخته شده بین‌المللی در حوزه بهداشت تاکید کردند. همچنین بر این نکته تاکید شد که ایران واجد تمامی توانمندی‌های فنی و تخصصی لازم برای مقابله با کرونا است. 

 

ببینید:

عکس/ جلسه سفرای خارجی مقیم ایران در خصوص کرونا

نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این نشست توانمندی و عملکرد ایران را یک نمونه موفق و مثال زدنی در جهان و منطقه ذکر کرد.

 

با توجه به اقدامات شفاف کشورمان در این زمینه و اطلاع رسانی کافی و موثر در خصوص این بیماری درخواست مقامات بهداشتی و ذیربط و همچنین نماینده سازمان جهانی بهداشت از  جامعه جهانی احتراز  از اعمال تضییقاتی فراتر از استانداردها و مقررات بین‌المللی به ویژه در حوزه تعاملات تجاری بود. 

 

وزارت بهداشت ایران طی این نشست همچنین فهرستی از اقلام مورد نیاز برای کنترل، درمان و مهار بیماری کرونا را به نمایندگان کشورهایی که علاقه‌مند به کمک رسانی در این زمینه هستند، ارائه کرد. 

 

حاضران همکاری‌های بین‌المللی و حفظ رویکرد بهداشتی به موضوع کرونا را عناصری کلیدی در مقابله با این بیماری برشمردند. 

 

در پایان این نشست  سفرا و دیپلمات‌های حاضر سؤالات خود را مطرح کردند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار