سی‌ان‌ان در گزارشی ضمن محکوم کردن دونالد ترامپ به دلیل جدی نبودنش برای مقابله با کرونا اعلام کرد برای او فقط سیاست اهمیت دارد.
کد خبر: ۸۲۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 27 February 2020

سی‌ان‌ان: برای ترامپ فقط سیاست مهم است نه کرونا

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از سی ان ان، در شرایطی که نامزد‌های دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخت سرگرم مناظره و تبلیغات انتخاباتی برای مشخص شدن نامزد نهایی دموکرات‌ها هستند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری از دموکرات‌ها برای ایجاد هراس درباره ویروس کرونا به شدت انتقاد کرد.

در حالی که وی معتقد است میزان شیوع این ویروس در آمریکا بسیار محدود است، اما سی دی سی، مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری (Centers for Disease Control and Prevention) که تحت نظر وزارت بهداشت آمریکا فعالیت می‌کند، گفت نخستین مورد ابتلا به این ویروس در کالیفرنیا شناسایی شده است و هنوز مشخص نیست که این بیماری چگونه اینجا سرایت کرده است. همچنین برای سی دی سی مشخص نیست این فرد مبتلا چگونه به این ویروس مبتلا شده است. این اتفاق‌ها در این کشور امری غیرمعمول نیست، اما چیزی که کاملا مشخص است این است که در اینجا چیزی به اندازه سیاست اهمیت ندارد.

ترامپ گفت: «ریسک کرونا برای مردم آمریکا بسیار اندک است. برای مقابله و مهار کردن این بیماری در صورت شیوع آن، البته اگر شیوع پیدا کند، آمادگی داریم.»

سی ان ان نوشت: درست شاید ریسک این بیماری در حال حاضر اندک باشد، اما باید برای مقابله با آن آماده بود. تقریبا یک ماه گذشته درباره شیوع این ویروس به آن‌ها گزارش داده شده است. اما آن‌ها کاهش هزینه‌ها را تصویب کردند، این موضوع توانمندی ما را برای آماده شدن برای مقابله با این بیماری تغییر می‌دهد. به نظر من باید برای مقابله با این ویروس سرعت اقدامات را افزایش داد. اما دو موضوع اصلی که در اینجا باید آن‌ها را مدنظر داشت این که نگرانی اصلی باید در چه سطحی باشد و این که ما برای این سطح تا چه اندازه آمادگی داریم. موضعی کاملا متفاوت با آن چیزی که رئیس جمهور گفته است. شما برای این موضوع اصلا آماده نیستید. درست است که شما نمی‌خواهید این مسئله خیلی جدی مطرح شود، زیرا نمی‌خواهید مردم ماسک به صورت در خیابان‌ها تردد کنند و درباره بیماری که می‌تواند آن‌ها را به کشتن بدهد، نگران شوند.

مقامات وزارت بهداشت آمریکا از ابتلای ۶۰ نفر به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون حدود ۸۲ هزار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند. در این میان برخی کشورها مانند عربستان به پنهان‌کاری در اعلام آمار دقیق محکوم شده‌اند. در آفریقا نیز به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای تشخیص این بیماری، آمار دقیقی در این‌باره در دست نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار