بر اساس سیاست کیفری دستگاه قضایی ورودی زندان کاهش یافته و بجز مواردی که بازدداشت متهمان ضرورت دارد، از صدور قرار منتهی به بازداشت اجتناب می شود
کد خبر: ۸۲۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 29 February 2020

مدیرکل زندان‌های مازندران با اعلام پاک بودن ندامتگاههای استان از ویروس کرونا ، گفت که بر اساس سیاست کیفری دستگاه قضایی ، ورودی زندانیان به این مجموعه کاهش یافته است.

علی استادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اقدامات گسترده بهداشتی و کنترلی در زندان های استان در حال انجام است و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زندانیان مشاهده نشده‌ است.

وی به اهمیت حفظ سلامت زندانیان اشاره کرد و گفت : برای پیشگیری از اپیدمی و شیوع ویروس کرونا در زندان ها تمامی فعالیت های جمعی زندانیان از جمله فعالیت های ورزشی، هنری، فرهنگی، حرفه آموزی و اشتغال و حتی برگزاری نماز جماعت لغو شده است.
استادی به دستور العمل ریاست قوه قضاییه در خصوص کاهش زندانیان و مرخصی واجدان شرایط نیز اشاره کرد و گفت : بر اساس سیاست کیفری دستگاه قضایی ورودی زندان کاهش یافته و بجز مواردی که بازدداشت متهمان ضرورت دارد، از صدور قرار منتهی به بازداشت اجتناب می شود

وی افزود : همچنین در مورد زندانیان واجد شرایط مرخصی در حال بررسی پرونده ها هستیم و این اقدام بموقع صورت می گیرد.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران از آزادی ۳۷ نفر از محکومین جرائم مالی زندان های استان از سوی ستاد دیه خبر داد و گفت : همسو با رویکرد تعامل سازنده با مراجع قضایی برای اجرای دستورالعمل جدید قوه قضاییه، شاهد اتفاقات خوب و کاهش تدریجی جمعیت کیفری در زندانهای استان هستیم.

استادی افزود : اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان در استان مازندران با مساعدت مراجع قضایی و همت کارکنان زندان های عملیاتی شده و منجر به کاهش تقریبی ۱۰ درصد جمعیت کیفری زندان های استان شد.

این مسئول پیگیری مستمر قضایی در خصوص تعیین وضعیت محکومین صرفاً مهریه و دعاوی خانواده و اعطای تسهیلات قضایی به محکومین سالمند زندانهای استان را یکی از دغدغه های روسا و کارکنان زندانها برشمرد.

وی به بازدید اخیر مدیرعامل ستاد دیه کشور از زندان های استان مازندران اشاره کرد و گفت : تعیین وضعیت قضایی بالغ بر ۴۰۰ نفر از محکومین مالی زندان های استان از طریق ستاد دیه کشور یکی از برنامه های کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان است که تا به حال ۳۷ نفر از آنها از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندانهای استان مازندران رسیدگی به بیش از ۲۶۰ پرونده در واحد های شورای حل اختلاف مستقر در زندانها را نیز یکی از راهکار کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد .

استادی گفت : در یک ماه گذشته بیش از سه هزارو ۴۰۰ مورد مرخصی به محکومین واجد شرایط زندان های استان اعطاء شد.

وی همچنین حضور قضات در زندان را از مهمترین راهکارهای کاهش جمعیت کیفری و بهبود وضعیت زندانیان در طول حبس عنوان کرد و ضمن قدردانی از مسولان مراجع قضایی استان، پیگیری مستمر در جهت افزایش حضور قضات در زندانها را یک ضروری خواند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار