مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که وضع کیفی هوای استان البرز به جز شهرستان های طالقان وآسارا در وضعیت قرمز قرار گرفته و برای تمام گروه ها ناسالم است.
کد خبر: ۸۲۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 01 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ فردین حکیمی گفت: بر اساس داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ بین ۱۶۵ تا ۱۷۵ قرار گرفته است.

وی به تمام گروه های جامعه توصیه کرد که با توجه به تشدید بیماری های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی، افراد مبتلا به این بیماری ها، کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

با توجه به افزایش آلاینده های هوا و پایداری هوا در استان، عصر روز گذشته شانزدهمین کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری البرز برگزار شد که از جمله مصوبات این نشست 

تعطیلی تمام فعالیت های عمرانی وتشدید کننده آلودگی هوا است.

همچنین هر گونه اقدام برای  سوزاندن شاخ و برگ درختان و تمام فعالیت های آلاینده هوا همچون واحدهای ریخته گری، معادن شن و ماسه و کوهی، کارخانه های  آسفالت، واحدای تولید بتن و کارخانه سیمان آبیک توسط صنعت و معدن استان البرز و شرکت شهرک های صنعتی و آب منطقه ای استان (پروژه تغذیه مصنوعی) به صورت موقت تعطیل می شود.

اعلام آماده باش به تمام مراکز درمانی، نظارت بر توزیع ماسک های استاندارد و همچنین اعلام پیام ها و توصیه های بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی، استقرار تمام پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر در سطح شهر به ویژه در مناطق پرتردد و آلوده شهر و جلوگیری از تردد کامیون ها بحز کامیون های حمل سوخت و پسماند در سطح شهر کرج و فردیس از دیگر مصوبات این نشست است.

استفاده از سوخت مایع در نیروگاه منتظرقائم (عج) فردیس ممنوع و شرکت گاز استان موظف به تامین سوخت گاز و ارایه گزارش می باشد.

همچنین پلیس راهور استان موظف است تا در این روزها با خودروهای دودزا و فاقد برچسب معاینه فنی برخورد قانونی کرده و حداکثر توان حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافر در سطح تمام شهرهای استان به جز طالقان و آسارا به کارگرفته شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار