کد خبر: ۸۲۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 02 March 2020

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده دنا تصاویری کم نظیر از آموزش صخره نوردی پلنگ ماده به توله هایش در ارتفاعات صعب العبور ضبط و ثبت شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید اسدالله هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصاویر توسط یک تیم مستند ساز از یک قلاده پلنگ مادر به همراه ۲ توله خود در حین آموزش صخره نوردی به ثبت رسیده است .
وی افزود: پارک ملی دنا زیستگاه مناسب و مطلوبی برای  پلنگ ایرانی است و حضور این گونه ارزشمند در اکوسیستم حاکی از وضعیت خوب و امنیت این زیستگاه است.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بهمن امسال نیز برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده دنا تصاویری از شکار گربه توسط یک قلاده پلنگ ضبط و ثبت شد.
هاشمی ابراز داشت: پلنگ به عنوان گونه چتر نقش مهمی در پویایی جمعیت سایر گونه‌ها دارد و زاگرس مرکزی یکی بهترین زیستگاه این گونه ارزشمند در معرض خطر انقراض است.
به گفته محسن جعفری نژاد مدیرکل پیشین حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز از سال گذشته تا شهریور ماه ۹۸ با استفاده از ظرفیت مستند سازان، کارشناسان و ماموران اجرایی با نصب دوربین هایی تله ای ، بیش از ۱۰ تصویر متفاوت از پلنگ ایرانی در پارک ملی و مناطق حفاظت شده دنا به ثبت رسیده است.

تصاویری از آموزش صخره‌نوردی پلنگ به توله‌هایش در دنا ثبت شد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
یو معجزه پروردگاره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار