بر اساس یک تفاهم نامه نشات گرفته از اجرای یک الزام مبنی بر کاشت 3 نهال در ازای از بین رفتن هر درخت در پروژه های زیرساختی مانند راه سازی ، امروز پنج شنبه عملیات کاشت 3 هزار درخت انجام شد که البته ابتدا تا انتهای این آئین متاثر از موضوع شیوع کرونا بود!
کد خبر: ۸۲۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 05 March 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این روزها هر اقدامی متاثر از سایه سنگین ویروس کویید 19 ( کرونا) است ! امروز یک اقدام زیست محیطی بسیار ارزشمند در کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که ان هم متاثر از موضوع شیوع ویروس کرونا بود!
بر اساس یک تفاهم نامه نشات گرفته از اجرای یک الزام مبنی بر کاشت 3 نهال در ازای از بین رفتن هر درخت در پروژه های زیرساختی مانند راه سازی ، امروز پنج شنبه عملیات کاشت 3 هزار درخت انجام شد که البته ابتدا تا انتهای این آئین متاثر از موضوع شیوع کرونا بود!
خوب!
مهمترین و اصلی ترین موضوع آئین امروز مربوط به کاشت 3 هزار درخت بود که در این خصوص مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز غرس سه هزار درخت در محور ارتباطی یاسوج به سی سخت خبر داد.
پژمان نیک اقبالی ، افزود: با توجه به اجرای پروژه راهسازی در محور یاسوج به سی سخت، با همه تمهیدات انجام گرفته و با توجه به توپوگرافی منطقه ، با اخذ مجوزها، قریب به ۱۰۰۰ درخت در این محور قطع شد.
نیک اقبالی تصریح کرد: مجوزهای این پروژه در حوزه محیط زیستی در سطح کشوری و سازمان جنگل‌ها اخذ شد.
وی ابراز داشت: با انعقاد تفاهم نامه میان منابع طبیعی، راه و شهرسازی و محیط زیست، مقرر شد به ازای هر درخت قطع شده، سه درخت جدید در این محور کاشته شود.
نیک اقبالی گفت: بر اساس تعهدات ما و با همکاری پیمان کار این محور، حداقل سه هزار درخت در این محدوده کاشته خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در محور آب حیات (یاسوج -سرفاریاب) نیز که در سال‌های گذشته قطع درخت داشته، غرس درخت را اجرایی خواهیم کرد.
وی ابراز داشت: آبیاری و نگهداری نیز در طول سال انجام خواهد شد.
 
بد!
اما نکته بد این آئین شلوغی بیش از اندازه و حضور متعدد افراد از مسئول گرفته تا مردم عادی و روحانیون بود که اکثریت قریب به اتفاق بدون رعایت نکات بهداشتی در محل حاضر شده بودند که همین عامل هم باعث نارضایتی استاندار شد و وی به همراه معاونین و پس از آن فرماندار بویراحمد به نشانه اعتراض محل را ترک کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده ولی فقیه در استان و بسیاری از مدیران ابتدا به زیارت گلزار شهدای روستای ده برآفتاب رفته و سپس عازم محل کاشت درختان شدند . پس از حضور در محل و مشاهده عدم رعایت نکات بهداشتی ، استاندار ، معلونین ، پرشنل همراه ، فرماندار بویراحمد و برخی افراد به نشانه اعتراض ، محل را ترک کردند که این اقدام مورد توجه قرار گرفت. اما متاسفانه دیگر افراد در محل بدون رعایت توصیه های موکد مسئولین بهداشتی در محل مانده و اقدام به غرس نهال کردند.
...!
نکته تاسف برانگیز در آئین امروز استفاده مشترک از ابزار درخت کاری بدون استفاده از دست کش ، تجمعات زیاد در یک نقطه بود و بدتر از همه توجیهی با این مضمون که اینجا طبیعت است و از کرونا خبری نیست!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار