کد خبر: ۸۲۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 07 March 2020

یک بررسی جدید برای یافتن چگونگی درک معنای مختلف از رنگ ها در سراسر جهان انجام شده که نتیجه آن پاسخ های ۲۲۰۰ نفر از بیش از ۵۰ کشور جهان است.

هر چند پاسخ‌ها با هم متناقض بود، همه مردم در یک موضوع با هم توافق داشتند و آن هم رنگ سبز بود که مردم دنیا را به یاد طبیعت و محیط زیست می‌انداخت.

این پژوهش در هفته جاری در وبلاگ «مودس» منتشر شد، و بازاریاب محتوای آن «کاساندرا کینگ» نتایج حاصل از بررسی ۲۲۰۰ نفر از کارآفرینان را مرتب و تنظیم کرد.

رنگ‌های متنوع

پژوهش از شرکت کنندگان خواست برای هشت رنگ مختلف فقط یک کلمه که به ذهنشان خطور می‌کند، بگویند. در نهایت مشخص شد رنگ‌های سبز و زرد، به احساسات برانگیخته شده مرتبط است. ۱۲.۷۶ درصد با دیدن رنگ زرد غالباً خورشید و ۸.۸۱ درصد خوشبختی و سعادت را به یاد می‌آورند و رنگ سبز ۱۶.۸۹ درصد از سؤال شوندگان را به یاد طبیعت، ۶.۳۱ درصد را به یاد گیاهان و ۵.۱۳۵ درصد را به یاد زندگی می‌انداخت.

۱۰.۸۵ درصد رنگ قرمز را رنگ شوق و شعف، ۱۰.۴۹ درصد آن را رنگ عشق به شمار آورده اند، شماری از شرکت کنندگان نیز رنگ قرمز را با مفاهیمی همچون قدرت، خشم، خون و خطر مرتبط می‌دانند.

بر اساس این گزارش، قرمز رنگ تندی است که می‌تواند در بسیاری از افراد معنای متفاوتی داشته باشد. مردم در اندونزی رنگ قرمز را با شجاعت و خون پیوند داده اند. در کنیا، این رنگ اغلب با معنی خطر همراه است. به طور کلی قرمز رنگی است که دارای بار عاطفی است که توجهات را جلب می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

به همین دلیل است که رنگ قرمز در نماد‌ها و علامت‌ها کاربرد دارد، رنگ آبی هم به عنوان رنگ آشنا و راحت شناخته می‌شود و برای علائم و نشانه‌ها نیز کاربرد دارد.

در همین زمان، اکثر مردم رنگ آبی را با آب یا اقیانوس مرتبط می‌دانند که به آن‌ها احساس آرامش می‌دهد. اما گروه کوچکی از شرکت کنندگان نیز رنگ آبی را به غم و اندوه گره می‌زدند.

آبی برای مارک‌های مختلف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و محبوب‌ترین آرم در مورد رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر است. این شبکه‌ها ممکن است آرم‌های آبی را به عنوان تلاشی برای تقویت اعتماد کاربرانشان انتخاب کرده باشند.

برداشت‌ها درباره رنگ بنفش نسبت به سایر رنگ‌ها پیچیده‌تر بود و به ثروت و غنا اشاره می‌کرد، از این منظر، بنفش رنگی است که برای تولید آن بسیار هزینه می‌شود و به ثروتمندان تعلّق دارد. ۳.۸۱ درصد از نظرات نیز نشان می‌داد که بنفش رنگ آرامش است، نکته جالب این بود که این دیدگاه که بنفش رنگ آرامش است به استرالیا، اسلوونی، امارات و برزیل تعلّق داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار