رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: از شورای تأمین شهرستان و دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست کرده‌ایم که ضمن ممنوعیت حضور مسافرین در شهر شیراز، تمام مبادی ورودی و خروجی هوایی، ریلی و زمینی شهر را با دقت و جدیت کنترل کنند.
کد خبر: ۸۲۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 09 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی ناصری در حاشیه یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به مصوبه این شورا در الزام شهرداری و دستگاه‌های متولی حوزه بهداشت به انجام اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، گفت: به موجب این مصوبه دستگاه‌های متولی در حوزه بهداشت عمومی و شهرداری مکلف به اجرای بندهای ۱۷ و ۳۴ ماده ۸۰ اصلاحی قانون شوراها و بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها هستند.

او ادامه داد: به موجب این مصوبه شهرداری شیراز ملزم است تمامی مراکز، معابر، محل‌های تجمع، سرویس‌های بهداشت عمومی و پایانه‌ها را تا پایان رفع بیماری فوق در شهر ضدعفونی کند.

ناصری عنوان کرد: شهرداری وظیفه دارد حتی‌المقدور تمامی نشست‌ها و جلسات عمومی را تا برطرف شدن مشکل مذکور لغو کرده و کلیه مکاتبات فیزیکی را حذف و از طریق اتوماسیون اداری انجام دهد.

او شهرداری را نسبت به اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی از طریق تابلوهای تبلیغاتی نیز موظف دانست و گفت: کلیه کلاس‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی این مجموعه باید لغو شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز به پایش اجرای دستورالعمل‌های صادره از دانشگاه علوم پزشکی در مورد کارکنان شهرداری که از دیگر بندهای این مصوبه بود هم اشاره و بر ضرورت اجرای آن تاکید کرد.

ناصری افزود: ممنوعیت طبخ، توزیع و استفاده از غذای بیرون‌برها و رستوران‌ها را در دیگر بندهای این مصوبه اعلام و گفت مقرر شده است اقدامات فوری با همکاری نیروی انتظامی برای جلوگیری از جمع‌آوری زباله توسط کودکان انجام شود.

او شهرداری شیراز را موظف دانست حتی‌الامکان با استفاده از اتوماسیون اداری زمینه کاهش حضور کارکنان و مراجعه شهروندان به شهرداری را فراهم کرده، نسبت به آموزش بهداشت فردی کودکان کار با همکاری دستگاه‌های مسئول اقدام کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: در جلسه فوق‌العاده این شورا دستگاه‌های مسئول در حوزه بهداشت عمومی موظف شدند گزارش اقدامات خود را در موضوع بهداشت عمومی در سال ۱۳۹۸ و همچنین به صورت ویژه در ارتباط با بیماری کرونا ویروس به صورت منظم تا مهار کامل این ویروس به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کنند.

انتهای پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار