جوانانی که به این بیماری دچار می شوند باید با دیدن علائم حتما خود را قرنطینه خانگی کنند تا ویروس به قشر در خطر مانند افراد مسن منتقل نشود و هم چنین سیر شیوع هر چه زودتر نزولی شود.
کد خبر: ۸۲۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 10 March 2020

تابناک رضوی: در این مطلب چند ادعای مرتبط با ویروس کووید ۱۹ را بررسی کرده ایم. این که نیاز است ماسک بپوشیم؟ اگر جوان هستیم به این بیماری مبتلا خواهیم شد؟ چه مدت باید منتظر واکسن کورنای جدید باشیم؟ برای فهمیدن پاسخ این سوالات ادامه مطلب را بخوانید. 

 

آیا پوشیدن ماسک فایده ای هم دارد؟

 

قطعا ماسک در برابر این بیماری یک سپرآهنین و گارانتی ۱۰۰ درصدی نیست چرا که ویروس کرونا می تواند از طریق چشم و ذرات معلق هوا منتقل شود.

 

ماسک راه موثری برای جلوگیری از ورود این ذرات معلق به دهان به عنوان اصلی ترین راه بیماری است و برخی مطالعات نشان می دهد وجود ماسک می تواند شما را ۵ برابر ایمن تر کند. اگر چه برخی مطالعات دیگر این عدد را پایین تر می دانند.

 

اگر شما در نزدیکی و یا برخورد با فرد آلوده به ویروس کرونا هستید پوشیدن ماسک می تواند ریسک بیمار شدن تان را کاهش دهد. هم چنین اگر بیمار بوده اید و مبتلا شده اید و یا علائم آن را دارید پوشیدن ماسک می تواند دیگران را از خطر ابتلا به کرونا برهاند. بنابراین پوشیدن ماسک برای کسانی که در بخش های خدمات عمومی و بهداشتی کار و از بیماران مراقبت می کنند ضروری است و علاوه بر آن خانواده افراد بیمار نیز باید علاوه بر خود بیمار ماسک بپوشند. اما اگر می خواهید در خیابان قدم بزنید و یا سوار تاکسی شوید احتمالا پوشیدن ماسک کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

 

ویروس کرونا در حال جهش به سمت مرگبارتر شدن است

 

همه ویروس ها در طول زمان جهش می یابند و کووید ۱۹ نیز از این مساله استثنا نیست. این که چقدر ورژن های مختلف ویروس پدید آید به انتخاب طبیعی مربوط است. در این میان نوعی از ویروس که بتواند سریع تر بدن را آلوده کند موفق ترین نوع این ویروس است. البته این مساله بدان معنی نیست که ویروس ایجاد شده دائما مردم را می کشد و یا شدیدا آنها را بیمار می کند چرا که در آن صورت احتمال انتقالش به دیگر انسان ها کمتر شده (که خلاف انتخاب طبیعی است)

 

فقط سالمندان بر اثر این بیماری می میرند پس خیال جوانان راحت باشد.

 

بسیاری از کسانی که پیر نیستند و یا شرایط وخیم جسمی ندارند به صورت جدی توسط این ویروس بیمار نخواهند شد اما این بیماری می تواند با شدت بیش تری نسبت به آنفولانزای فصلی علائم بیماری تنفسی در انسان ایجاد کند. جوانانی که به این بیماری دچار می شوند باید با دیدن علائم حتما خود را قرنطینه خانگی کنند تا ویروس به قشر در خطر مانند افراد مسن منتقل نشود و هم چنین سیر شیوع هر چه زودتر نزولی شود.

 

واکسن کرونا چند ماهه آماده می شود

 

دانشمندانی که بر روی ویروس کرونای جدید کار می کنند با کمکی که از طرف آزمایش های ژنتیک محققان چینی به آن ها رسید حتی چند تست بر روی حیوانات نیز در حال انجام دارند. ولی هم چنان و پیش از صنعتی شدن واکسن به آزمایش های متعدد دیگری نیاز است تا در مورد عوارض جانبی احتمالی آن نیز شفافیت بیش تری به وجود بیاید. بنابراین به نظر می رسد انتظار این که امسال به واکسن کووید ۱۹ برسیم خوش بینانه است!

 

منبع

 

لینک کوتاه خبر: farda.fr/0047Lq

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار