کد خبر: ۸۳۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۸ 13 March 2020

پس کرونا شاید حنای خیلی ها را بی رنگ کرد و بازار خیلی ها را به کسادی کشاند و مشت بسیاری را باز کرد اما باور به اصل دین را نه تنها از بین نبرد بلکه آن را تقویت نمود .
 
چه غوغایی راه انداخته اند که دیدید امام زاده ها هیچ معجزه ای ندارند؟ 
 
دیدید وقتی پای جان به میان آمد نماز جمعه و جماعت تعطیل شد ؟
 
 دیدید نذر و نیاز بی فایده است؟ 
 
دیدید آخر علم است که به داد بشر می رسد نه دین؟ 
 
دیدید حوزه های علمیه چیزهای عبثی هستند که فقط بودجه کشور را می بلعند ؟ 
 
دیدید روحانیون جاش که باشه میدان را خالی می کنند والفرار ؟ 
 
دیدید ...
 
و بعد نتیجه می گیرند که عصر دین و دیانت سپری شده و کرونا تیر خلاصی بود بر پیکر بی جان دین .  
 
حالا بیایید موضوع را از یک زاویه دیگری بررسی کنیم . می خواهیم ببینیم اگر خدا بخواهد نسل بشر را از روی زمین بردارد چکار می کند . 
 
در قرآن کریم  داستان های زیادی از قوم عاد و ثمود و  لوط و نوح و فرعونیان و غیره  و حوادث هولناک طبیعی که رخ داده و منجر به نابودی آنها شده آمده است .
 
شاید بعضی افراد گمان کنند که اینها قصه هستند یا تصور کنند که این تمدن ها در حقیقت چیز قابل ذکری نبوده اند.
 
 تمدنی که با یک  طوفان یا سیل یا زلزله نابود شود کجا و تمدن شکوهمند امروز غرب کجا؟ 
 
هر چند قرآن در مورد بعضی از تمدن های گذشته تصویری را ارائه کرده که نسل های بعد  تصور نکنند چیزی نبوده اند ...
 
الم تر کیف فعل ربک  بعاد ارم ذات العماد التی لم یخلق مثلها فی البلاد و ثمود الذین جابوا الصخر بالواد و فرعون ذی الاوتاد .... 
 
تمدن هایی که کوه را می شکافتند و در زیر آن شهر های خود را می ساختند را نباید دست کم گرفت .
 
 با دیدن اهرام ثلاثه نمیتوان تمدن مصر را ناچیز تصور کرد .بعد با یک زلزله یا طوفان یا باران سیل آسا و حادثه طبیعی دیگر به کلی نابود می شدند .
 
تمدن جدید غرب البته با شکوه ترین تمدن تاریخ بشر هست .انسان در این تمدن پس از کشف دنیای اعماق دریاها و حفاری تا اعماق خشکی ها پا را از زمین فراتر نهاد و  اقطار آسمان را در نوردید ....
 
یا معشرالجن والانس ان استطعتم ان تنفذوا من اقطارالسموات والارض فانفذوا لا تنفذون الا بسلطان ...
 
 تمدن امروز بشر با غرور علمی قرن ۱۸ میلادی آغاز شد هنوز هم آثاری از آن غرور باقیست و شایدهنوز کسانی هستند که تصور می کنند انسان به برکت علم و تکنولوژی فعال ما یشاء هست و هیچ قدرتی توان مقابله با او را ندارد.
 
 قرآن برای نابودی دنیا هم تصویر ارائه می کند  ...
 
اذالشمس کورت و اذالنجوم انکدرت واذالجبال سیرت ... 
 
همه منتظریم که روزی که قرار است جهان نابود شود خورشید  خاموش شود و ستارگان فرو ریزند و کوه ها از جای خود حرکت کنند و... یا زلزله ای بزرگ همه زمین را فرا گیرد 
 
اذا زلزلت الارض زلزالها... 
 
خلاصه منتظر حوادث هولناک هستیم. این حوادث برای به هم ریختن کل جهان است و در حقیقت برای اجرای پرده آخر این کمدی الهی است اما نابودی انسان ها نیاز به این همه درد سر ندارد.
 
 برای نابودی انسان نه لازم است سیاره ای و سنگی به بزرگی زمین با سیاره ما برخورد کند و نه لازم است زمین از مدار خورشید خارج و از آن فاصله بگیرد و وارد عصر یخبندان ابدی شود و نه لازم است خورشید زمین را در خود  ببلعد و نه لازم است جانورانی عظیم الجثه نظیر دایناسورها آنگونه که در بعضی فیلم های تخیلی می بینیم از دل زمین یا اعماق جنگل ها به یکباره به شهرها هجوم آورند .
 
خیر به هیچیک از اینها نیاز نیست خداوند می تواند انسان با همه قدرت و شوکتش را به وسیله ذره ای بسیار بسیار کوچک به نام ویروس از پا درآورد.
 
 منظور این نیست که ویروس کرونای جدید چنین رسالتی بر عهده دارد خیر این ویروس هم مانند سارس و ابولا و موارد مشابه دیر یا زود مغلوب علم بشر خواهد شد زیرا خداوند به بشر وعده داده است که زمین و آسمان و هرچه بین آن دو هست را مسخر او سازد و همه علوم را به او بیاموزد و... 
 
علم ادم الاسماء کلها .. 
 
کلها اشاره دارد به همه علوم تا جایی که هیچ مجهولی برای بشر نماند الا بزرگترین راز هستی -- یعنی  مرگ !  --  
 
کل نفس ذائقه الموت --
 
 مرگ در حقیقت بزرگترین مدرک اثبات معلول بودن انسان و دیگر موجودات در برابر عله العلل عالم یعنی ذات اقدس اله است .
 
بنابر این ان شاء الله به زودی داروی این بیماری کووید ۱۹ کشف خواهد شد اما تا همین جای کار دانستیم که اگر چند ویروس کوچک و ناچیز شبیه این همزمان به جامعه بشری حمله ور شوند برای نابودی کل انسان ها کافی هستند و نیازی به آن انقلابات عظیم طبیعی نیست ! 
 
و دانستیم که بشر با همه قدرتش و علمش و ادعایش در دایره اراده نامحدود خداوند اسیر است و دین چیزی نیست جز اعتقاد به چنین واقعیتی ! 
 
پس کرونا شاید حنای خیلی ها را بی رنگ کرد و بازار خیلی ها را به کسادی کشاند و مشت بسیاری را باز کرد اما باور به اصل دین را نه تنها از بین نبرد بلکه آن را تقویت نمود .  
 
  جمال درویش ۲۲ اسفند ۹۸
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار